Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Ingen hemlighet att hotell i Asien generellt har en mycket större service nivå än vi i Europa. Dock alltid lika förvånande när 5 stjärniga hotell oavsett kontinent kör 3 stjärnig service!

Håller helt med om att servicenivån generellt är väldigt mycket bättre i Asien. Vad jag dock också noterat är att jag ofta får sämre service och får kämpa för förmånerna på de hotell som kör som franchise jämfört med de som Accor driver själva. Vet inte om det är något andra även upplevt.

Håller helt med om att servicenivån generellt är väldigt mycket bättre i Asien. Vad jag dock också noterat är att jag ofta får sämre service och får kämpa för förmånerna på de hotell som kör som franchise jämfört med de som Accor driver själva. Vet inte om det är något andra även upplevt.

+1 på den! Undviker de eftersom det oftast blir problem med poäng och/eller statusförmåner.

Vad vet ni om uppgraderingsmöjligheter och dylikt när man gör online check-in? Bör man göra det på plats eller online?

Novotel Warszawa Centrum. Har tyvärr förlorat min platinumstatus och åkt ner på silver så därför hade jag inga förhoppningar om uppgradering men döm om min förvåning då vi fick ett rum på 26:e våningen medans mina vuxna barn fick nöja sej med 9:e i ett litet sämre rum. När jag nämnde att jag naturligtvis ville ha dem på samma våning och var beredd att betala en slant knappades det en stund på datorn och sen hade vi plötsligt 2 rum på 26:e våningen utan extra kostnad samt dessutom en omfattande glad och informativ muntlig turistinformation om Warszawa.
Snacka om att vara nöjd med Accor Hotels !

Nu drar vi ut på stan i 33 graders värme !

Ankom Sofitel Kurfürstendamm vid 16-snåret. Åkte upp från club room på vån 8 till panoramic suite på vån 10. Känns rätt bra och imponerar dessutom på sällskapet.

Uppgraderad från superior rum till svit med stor terass i Aten - samt drinkvoucher, personligt brev och en ask sötsaker - en perfekt avslutning på semesterresan efter härliga dagar på öarna. Är guld numera. (Tidigare Platinum)

Hotel Muse, Bangkok. Uppgraderad två snäpp till Yama Residence, vilket ger tillgång till deras eftermiddagscocktails. Två välkomstbrev och drinkbiljetter följde också med.

För övrigt ett mycket trevligt hotell så här långt. De känner sina västerländska kunder väl när de erbjuder Bloody Marys i frukostbuffén...

Har funderat på att bo där i höst, som nybliven platnium. Fick du något grepp om vilka platinumförmåner som fanns i din ursprungsbokning? Just MGallery verkar inte vara helt glasklara med loungeaccess osv.

Har funderat på att bo där i höst, som nybliven platnium. Fick du något grepp om vilka platinumförmåner som fanns i din ursprungsbokning? Just MGallery verkar inte vara helt glasklara med loungeaccess osv.

Just loungen är en ganska liten historia i bottenplanet med lite goda tilltugg på eftermiddagen men inget att gråta över om man missar. De serverar ingen frukost där så vitt jag förstår så fördelen med eventuellt tillträde är ej gigantisk. Uppgradering är dock ganska säkert hos MGallery, enligt min ringa erfarenhet.

Toppen