Inget av efternamnen är ett mellannamn.
Är du säker? Såvitt jag vet är det omöjligt om du är folkbokförd i Sverige. Enligt Skatteverket är det bara möjligt att ha ett efternamn. Att ha dubbelefternamn var bara möjligt före 1963, och då bara med bindestreck.
Jag har alltid bokat "å ä ö" som "a a o" när jag bokade åt andra och jag kommer inte ihåg om det har varit något problem alls.
T ex Göran Persson som Goran Persson.
Är den sena registreringen f.n ett tillfälligt problem pga hög arbetsbelastning/IT-uppdatering e.dyl, eller är jag dömd till att antingen behöva byta tillbaks till ett felaktigt namn alt. skicka efterregistreringar till Bangkok för all framtid? Någon annan som har dubbelt förnamn eller efternamn på sitt konto som har erfarenhet av mitt problem?
/T
Bumpar tråden lite. Jag har bokat en biljett på Orbitz till USA. På Orbitz vill de att man fyller i namnet exakt så som det står i passet.
Mitt tilltalsnamn är mitt andranamn.
Nej, det är det inte. Per definition är ditt andranamn de förnamn som inte är tilltalsnamn, så du kan omöjligt ha ett andranamn som är förnamn. Ordningen på dina förnamn har inget med det att göra.