Senaste nytt

Nästa SAS Mastercard dubbelpoängshelg?

Förvisso, men du har fortfarande gränsen 500 level points per period att ta dig över. Kanske inget större problem för de flesta, men ändå inget optimalt läge. Jag hade hellre maxat poängen på detta kort under en månad istället för två.
Brytdatum är 6:e mars.

Mastercardet följer väl ändå kalendermånaderna? Det är bara Amex som ska krångla och vara speciella, eller har jag missat någon ändring på senare tid?

Min uppfattning är också att det är månadsskiftet som är brytpunkten. Om det inte är så, finns det någon dokumenterad källa?

Mastercardet följer väl ändå kalendermånaderna? Det är bara Amex som ska krångla och vara speciella, eller har jag missat någon ändring på senare tid?
Det är inget nytt.

Edit: men när jag kollar några fakturor så går det inte ihop med nedan. Så oklart då

1000032114.jpg

Last edited:
Min uppfattning är också att det är månadsskiftet som är brytpunkten. Om det inte är så, finns det någon dokumenterad källa?
Vet att det inte är detta ni pratar om, men jag blev också förvånad att brytdatum för fakturan inte är den sista dagen i månaden, då jag alltid trott det, utan typ 29:e nånstans.
Hade en transaktion den 30:e december som inte kom med på januarifakturan, utan som kommer med i februarifakturan.
Jag vet inte om det är nytt, eller om det alltid varit så, eller om det blev ett undantag för att transaktionen inte blev klar i tid för fakturan.
Hur som helst var detta en revolutinsättning (som man ju inte får poäng för), så jag kan tyvärr inte få svar på vilken månad poängen hade delats ut om det varit en vanlig transaktion.

Man får poäng på alla transaktioner under en kalendermånad varje månad. Det är ingen fråga om det och det har alltid varit så.

När det gäller faktura, är det en annan sak.
Det brukar vara att den sista dagen i månaden hamnar alltid på nästkommande faktura för det hinner inte att faktureras innan fakturan stänger. Hamnar sista dagen på en helg då blir det även fredag, lördag och söndag (om söndag är sista dag) på nästkommande fakturan.

Och det tar lång tid för SEB att stänga fakturan, därför syns olika ”brytdatum” några dagar i på följande månaden på tabellen som [mention]TP12 [/mention] visades. Det är bara då de faktisk stänger allt som handlar om månadens transaktioner. Det är därför man får alla poäng från en hel månad på SAS konto även om faktura refererar inte om exakt samma transaktioner.

... och inget av det här har direkt att göra med dubbla-poäng-helger. Är det kampanj med dubbla poäng på en helg som sträcker sig över ett månadsskifte / brytdatum / jupiter-mars-konjunktion, så får man ändå dubbla poäng på alla transaktioner.

Sedan dök rand-fallet upp där L.S ville begränsa sina dubbla poäng så att de absolut inte inföll i en månad där han/hon tänkte dra in mindre än 500 nivå-poäng. Och det går då bra att göra genom att bara handla på en dag under kampanjen som ligger i den månad där man vill ha dubbla poäng.

OK, det är inte tekniskt omöjligt att genomföra kampanjen över ett månadsskifte. Jag tror dock att SEB, såväl som de flesta kortinnehavare vill maximera konsumtion under en sådan här helg. Därför är jag tämligen säker på att det inte kommer att ske över två olika poängperioder.

Toppen