Senaste nytt

Nästa SAS Mastercard dubbelpoängshelg?

Hm om man övertolkar "dras inte pengarna direkt" så undrar man ju om det inte går att maxa en poänghelg?
Jag tror det är en ganska grov övertolkning, tycker att om man läser punkten i sin helhet är det tydligt att det handlar om att när man använder ett kreditkort istället för ett bankkort så dras inte pengarna från ditt bankkonto direkt, utan du får en faktura en gång i månaden och kan kontrollera alla transaktioner innan någonting dras från kontot.

Vi närmar oss så sakteliga slutet av januari, senaste åren har det varit kampanj med dubbla poäng under februari enligt sammanställning tidigare i tråden. Gissar att ingen hört eller vet något, men hade inte varit dumt om det blir likadant i år.

Tror ni att det blir någon ”dubbel-helg” i februari? Helgerna ser förvisso ut att ligga lite illa till i år (tänker på tajming med löneutbetalningar), men det var länge sedan sist nu.

?!?
Dubbla poäng räknas per transaktion, det kan väl vara precis vilken tidsperiod som helst.

Förvisso, men du har fortfarande gränsen 500 level points per period att ta dig över. Kanske inget större problem för de flesta, men ändå inget optimalt läge. Jag hade hellre maxat poängen på detta kort under en månad istället för två.

OK, då förstår jag vad du menar med genomförbart - att du som användare vill att alla dubbel-poängtransaktioner ska registreras i en och samma månad. Det bör väl fortfarande vara genomförbart då, bara det att du har färre dagar på dig att handla.

Toppen