Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

Jag planerar att använda en 2-4-1 och mina EBP för en resa till Miami över jul och nyår 2019. Det jag har kunnat hitta är att dessa platser då släpps 330 dagar innan. Frågan är då om jag måste vänta till tiden för hemresan och 330 dagar innan det? Eller går det att göra på annat vis?

Jag planerar att använda en 2-4-1 och mina EBP för en resa till Miami över jul och nyår 2019. Det jag har kunnat hitta är att dessa platser då släpps 330 dagar innan. Frågan är då om jag måste vänta till tiden för hemresan och 330 dagar innan det? Eller går det att göra på annat vis?
Du kan boka utresan först och sedan hemresan när den släpps, kostar en extra avgift för ändring bara.

• Gilla
Reactions: MXP
Det brukar vara blackout över jul/nyår och inte släppas några platser alls 330 dagar innan. 2018 släpptes platser först under hösten och då kom rätt många platser samtidigt, upp till 8 på en flight.

Hur det blir 2019 vet vilken dock inte, men utgå inte från att det släpps 330 dagar innan.

• Gilla
Det brukar vara blackout över jul/nyår och inte släppas några platser alls 330 dagar innan. 2018 släpptes platser först under hösten och då kom rätt många platser samtidigt, upp till 8 på en flight.

Hur det blir 2019 vet vilken dock inte, men utgå inte från att det släpps 330 dagar innan.

Tack för den infon!
Då är det helt enkelt så att det är lika bra att betala för resan och lägga vouchers och poäng på annat.

Tack för den infon!
Då är det helt enkelt så att det är lika bra att betala för resan och lägga vouchers och poäng på annat.
Det kan ju dock finnas andra bolag att åka med om du har poäng för det. Avvakta 300-330 dagar och se ombokning något släpps, kan ju släppas i år även om det inte släppts tidigare år.

• Gilla
Jag försökte 330, hels våren och hela hösten 1-2 ggr per dag hitta en retur från MIA till GOT i mellandagarna 2018. SAS släppte inte en enda bonusresa mellan 15/12 och 8/1.
Däremot släppte båda Swiss och LH flera biljetter, framför allt runt jul när de insåg att planen ändå inte var fulla. Så det blev 4 biljetter med Swiss i C-klass.

Tycker det är konstigt att SAS inte ens släpper biljetter nära inpå avresa under jul/nyår de dagar när planen ändå inte är fulla. Har skrivit till SAS Diamond och frågat men de har inte svarat.

Jag försökte hela hösten 1-2 ggr per dag hitta en retur från MIA till GOT i mellandagarna 2018. SAS släppte inte en enda bonusresa mellan 15/12 och 8/1. Inte som jag såg iaf.
Däremot släppte båda Swiss och LH flera biljetter, framför allt runt jul när de insåg att planen ändå inte var fulla. Så det blev 4 biljetter med Swiss i C-klass.

Tycker det är konstigt att SAS inte ens släpper biljetter nära inpå avresa under jul/nyår de dagar när planen ändå inte är fulla. Har skrivit till SAS Diamond och frågat men de har inte svarat.
SAS släppte massor av biljetter dessa dagar du nämner, men de kom som sagt under hösten. @LSH har säkert koll på när det var.

Vi var många som bokade dessa, själv åkte jag helgen innan jul till NY, och 2 dagar innan nyår på en 1-dagars till LA. Många andra bokade resor över nyår med dessa bonusplatser.

Toppen