Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

Ok, jag förstår. De andra destinationerna är relativt enkla att följa då det släpps konsekvent T-330.

Vad är bästa strategi för dessa svårare destinationer tycker ni? Förutom att gå in 2ggr om dagen, är det några speciella perioder (T-X dagar) då man ska vara extra på tårna? :)
Skaffa ExpertFlyer och sätt ett alert där, och reagera snabbt när det dyker upp. Så slipper man gå in 2 ggr / dag.

Ok, jag förstår. De andra destinationerna är relativt enkla att följa då det släpps konsekvent T-330.

Vad är bästa strategi för dessa svårare destinationer tycker ni? Förutom att gå in 2ggr om dagen, är det några speciella perioder (T-X dagar) då man ska vara extra på tårna? :)

Jag har bokat LAX och SFO ett par gånger, då högg jag biljetter vid det andra släppet kring 90-120 dagar innan avresa. Man får ha rätt stor flexibilitet på datum eftersom det ju givetvis inte släpps till alla dagar. Januari-Mars brukar det finnas en hel del, dessa släpps då successivt från början av Oktober ca.

SAS har slutat släppa GO vid 329 och släpper nu dessa runt 297. Ser ut att ha hänt i slutet av oktober. Nu är det väl få här som söker GO men det det tar ju bort möjligheten att boka en "fejkretur" i GO när man hittat Business nära 329. Vid 329 släpps nu 0 eller 2 business och 0,2 eller 4 Plus.

SAS har slutat släppa GO vid 329 och släpper nu dessa runt 297. Ser ut att ha hänt i slutet av oktober. Nu är det väl få här som söker GO men det det tar ju bort möjligheten att boka en "fejkretur" i GO när man hittat Business nära 329. Vid 329 släpps nu 0 eller 2 business och 0,2 eller 4 Plus.
Även shorthaul? Eller gäller detta bara longhaul?

Även shorthaul? Eller gäller detta bara longhaul?
Sorry, detta gäller långflygningar. Shorhaul har alltid haft andra mönster för släpp. Gjorde några snabba sökningar och hittar biljetter 321 dagar framåt inrikes och intra-Europa. Här verkar GO och Plus släppas samtidigt.

Drar SAS tillbaka platser så fort de släpps, eller bokas de upp av folk som hänger på låset? Tänker främst på de enstaka datum där det släpps en ströplats enkel väg till NRT/HKG när flighten går till försäljning.

Drar SAS tillbaka platser så fort de släpps, eller bokas de upp av folk som hänger på låset? Tänker främst på de enstaka datum där det släpps en ströplats enkel väg till NRT/HKG när flighten går till försäljning.
Är inte riktigt säker på vad du menar. Att de skulle släppa 2 business vid 329 och sedan genast dra tillbaka platsen? Förmodligen bokas de upp. Tittar på senaste veckan och då har det släppts 2 Business CPH-NRT vid 329 vid midnatt de flesta dagar men bara vid ett tillfälle har de överlevt till 0900 (då jag kör nästa svep). Vad gäller "ströplatser" så släpps alltså bara 0 eller 2 platser i C vid "horisonten" och med undantag för ett bugg på BOS har det varit så i flera år.

En dum fråga som jag borde ha svar på. Vad är fördelen att boka en fejkretur som du byter ut jämfört med att först boka en enkelresa och sedan lägga till en ”riktig” hemresa när den släpps?

Toppen