Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

Väldigt intressant data! Tack!

Släpper SAS Business Awards ca 330 dagar innan (dvs. kan diffa med någon dag), eller är det alltid 329 eller 330? Har läst på en del och spanat själv i många timmar men känner mig inte helt säker på vad som faktiskt gäller...

SAS Business Longhaul
70% färre bonusbiljetter jämfört med 7 månader sedan

Grafen visar antal tillgängliga SAS Bonus-biljetter som totalt fanns tillgängligt det specifika datumet. (Oavsett avgångsdatum).

b9efe94f121af049b389c2593498783c.png

03db82ed4a465a8259efcf4e00cb8090.png

Är det någon som har koll på hur det burkar se hur under sommaren som vanligtvis är blackout (midsommar - slutet av augusti), brukar SAS släppa platser i C nära inpå avgång? Jag kommer behöva en enkelbiljett till USA/Kanada någon gång under slutet av juli till mitten av aug och kan boka med kort varsel.

Är det någon som har koll på hur det burkar se hur under sommaren som vanligtvis är blackout (midsommar - slutet av augusti), brukar SAS släppa platser i C nära inpå avgång? Jag kommer behöva en enkelbiljett till USA/Kanada någon gång under slutet av juli till mitten av aug och kan boka med kort varsel.
Lyckades själv boka 2 platser i C till EWR i slutet av juli förra året. Bokade utresan cirka en vecka innan avgång och då fanns det ett helt ok utbud om man kunde resa med kort varsel.

Jag har under vår/tidig sommar nästan varje år kunnat boka sas business till USA för resa i juli/augusti.

Om man vill åka till mindre flygplatser i Frankrike (Toulouse, Carcassonne), är det troligt att man kan finna något nära inpå tror ni? Avresa skiftet juni/juli? 3 personer. Inga krav på c men gör inget om man kan få lite bättre platser.

Om man vill åka till mindre flygplatser i Frankrike (Toulouse, Carcassonne), är det troligt att man kan finna något nära inpå tror ni? Avresa skiftet juni/juli? 3 personer. Inga krav på c men gör inget om man kan få lite bättre platser.
Carcassonne verkar bara trafikeras av Ryanair, säsongsvis. SAS flyger inte till Toulouse. Däremot kan du boka med Air France. Vet inte var du utgår ifrån men ser iaf ut att finnas gott om awards CDG/ORY-TLS under den period som du önskar.

Toppen