Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

Ja jag vet, men det fanns tidigare, bara för två veckor sedan poängbiljetter ARN-CPH-LAX i mars, april,maj,juni 2020..
Detta som sagt kan hända och händer titt som
Tätt. Får man fråga varför Du inte bokade när du såg dem? Varför vänta? LAX är poppis och inget man ska räkna med att det finns kvar platser länge...

Last edited:
Han kanske inte räknade med att alla platser i ett halvår bara skulle försvinna helt plötsligt...
Så var det för mig också som ny här på forumet, det fanns massor av biljetter men jag behövde några svar från de mer rutinerade här i gruppen innan bokning trodde jag :).
Över natten så försvann alla resor mellan Apr-Okt

Detta som sagt kan hända och händer titt som
Tätt. Får man fråga varför Du inte bokade när du såg dem? Varför vänta? LAX är poppis och inget man ska räkna med att det finns kvar platser länge...
För att jag behövde mer tid :)

Så var det för mig också som ny här på forumet, det fanns massor av biljetter men jag behövde några svar från de mer rutinerade här i gruppen innan bokning trodde jag :).
Över natten så försvann alla resor mellan Apr-Okt
Jaaa.. så konstigt alltså, också att ALLA försvann. kommer dom tillbaka tro...

Det har hänt förr. Sen helt plötsligt så blir det ketchup.
Tror du det kommer tillbaka?

Last edited by a moderator:
Du känner väl till att det är gratis avbokning på SAS bonusresor som bokas online?

Tack. Den visste jag inte om. Så bokar man något online på sas får man tillbaka 100% vid, alla avgifter? Då skulle man ju kunna tänka sig att man exempelvis bokar ditresan när den släpps för att " blocka" och sen avboka och boka tur och retur när både dit och hem släpps på 330 dagar? (biljetten kommer åter vid avbok)

Så bokar man något online på sas får man tillbaka 100% vid, alla avgifter?
Ja, på rena SAS-awards (ej Star Alliance-awards) fram tills dagen innan avgång.
Då skulle man ju kunna tänka sig att man exempelvis bokar ditresan när den släpps för att " blocka" och sen avboka och boka tur och retur när både dit och hem släpps på 330 dagar? (biljetten kommer åter vid avbok)
Ja, fast de flesta brukar boka tur-och-retur från början med en dummy-retur och sedan omboka istället för att avboka och boka nytt (finns risk att den avbokade platsen inte kommer tillbaka som bonusplats).

Ja, på rena SAS-awards (ej Star Alliance-awards) fram tills dagen innan avgång.

Ja, fast de flesta brukar boka tur-och-retur från början med en dummy-retur och sedan omboka istället för att avboka och boka nytt (finns risk att den avbokade platsen inte kommer tillbaka som bonusplats).

Och omboket kan man göra via webben med eller kan man ringa sas (ej talinn) avgiftsfritt då med?

Toppen