Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

Någon som har data från fjolåret (eller minnesbild) av om och i så fall när SAS släppte på blackout över jul/nyår? Har bokat Swiss C t o r Chicago så egentligen inget större bekymmer. Skulle dock boka om, om det öppnades möjlighet att flyga direkt hem till Arlanda. Just nu ligger blackout 19/12-9/1 och inga platser har släppts i detta tidsfönster från någon av flygplatserna på Östkusten under den tid jag har bevakat.
Kommer inte ihåg exakt datum men har för mig det var i november

Kommer inte ihåg exakt datum men har för mig det var i november
Nej, kollade nu och det var i September.
Jag bokade 4 pax t o r LAX business första veckan i september för resa strax innan jul och hem i mellandagarna. Sedan kan det ha tillkommit fler platser senare, men det släpptes först upp en massa då i början sept.

Okej, jag får vänta och se helt enkelt. Verkar inte följa samma mönster i år (om det nu finns nåt mönster år från år i den här delen.)

Nej, kollade nu och det var i September.
Jag bokade 4 pax t o r LAX business första veckan i september för resa strax innan jul och hem i mellandagarna. Sedan kan det ha tillkommit fler platser senare, men det släpptes först upp en massa då i början sept.
Fan vad dåligt minne jag har, gick tillbaka och tittade nu och hittar 3e september som datum för när de öppnade upp massor över jul och nyår förra året.

Någon som har data från fjolåret (eller minnesbild) av om och i så fall när SAS släppte på blackout över jul/nyår?
Har tittat på mitt data och det fanns ingen tydlig blackout för julen 2018. För 2019 så släpptes lite i slutet av januari och början av februari, men allt drogs tillbaka 5/2 och inget har släppts sedan dess. Så det är tyvärr risk att det är som med sommaren 2019 att de drar tillbaka allt och det inte kommer släppas så mycket som en ekonomistol till Peking. Lite konstigt kan man tycka...

Tack för bra info. Ja lite konstigt är det, särskilt eftersom det brukar finnas gott om plats till ffa Washington och Chicago på vintern. Detta vittnar också konkurrenters tillgängliga awards under samma reseperiod.

Toppen