Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

Jag skulle gärna vilja åka till Tokyo, kan egentligen åka när som med lite framförhållning men det är banne mig svårt att hitta 2 businessbiljetter där man är borta ca 5-6 dagar. Tycker jag kollar med jämna mellanrum men kanske går det åt så snabbt att jag inte hinner med?
Tokyo måste du boka 330 dagar innan, först enkel dit och sedan 330 dagar före hemresan så lägger du till den, du måste ringa in till SAS för att lägga till hemresan. Det släpps dock ofta en del platser i Okt Nov för resa i Januari-Februari året efter, åtminstone senaste åren har det varit så.

Just nu finns det bara dessa platser.

CPH-NRT
1 business seats on 1 flights
2018-12-13: 1

NRT-CPH
6 business seats on 4 flights
2018-07-03: 2
2018-12-01: 1
2019-01-15: 2
2019-03-31: 1

Tokyo måste du boka 330 dagar innan, först enkel dit och sedan 330 dagar före hemresan så lägger du till den, du måste ringa in till SAS för att lägga till hemresan. Det släpps dock ofta en del platser i Okt Nov för resa i Januari-Februari året efter, åtminstone senaste åren har det varit så.

CPH-NRT

NRT-CPH

Korrigeras poängpriset när man lägger till hemresan då? Dvs att man slipper påslaget man betalade när man bokade en enkelresa först.

Tack, vet du också om det går att använda Amex 2-1 när jag ringer upp för att boka hemresan?

Tack, vet du också om det går att använda Amex 2-1 när jag ringer upp för att boka hemresan?
Amex använder du redan när du bokar den enkla utresan, sedan ringer du in för att lägga till hemresan, kostar 150:- per person för ändring av resa.

Tänk på att SAS har blackouts för awards över Juli+Början Aug samt jul och påsk så det släpps inga platser 330 dagar före avgångar i dessa perioder.

Jag skulle gärna vilja åka till Tokyo, kan egentligen åka när som med lite framförhållning men det är banne mig svårt att hitta 2 businessbiljetter där man är borta ca 5-6 dagar. Tycker jag kollar med jämna mellanrum men kanske går det åt så snabbt att jag inte hinner med?

Just Tokyo har jag bevakat i några veckor nu, det det dyker inte upp många platser dit direkt, jag har en bokning för 2 i business den 12e Juni som jag bokade i Augusti 2017 och vill komma iväg några dagar tidigare.
Har kollat flera gånger om dagen i minst 4 veckor nu, det har dykt upp platser vid 3 tillfällen 2 av dom på det datum jag redan har bokat och så dök det upp den 9e Juni som ju passade fint, men då fanns inga platser lediga från Göteborg till Köpenhamn, dum som jag var så bokade jag inte dessa platser och en anslutning dagen innan till Köpenhamn, ångrade mig 30 min senare och då var platserna borta.

Nu på morgonen bara 30 minuter innan jag skriver detta inlägg fanns det 2 plaster den 1a Maj men nu är de borta, så som sagt Tokyo verkar inte vara den lättaste SAS destinationen att finna platser till med poäng.

Har sett mer tillgång med Lufthansa under dessa veckor av sökande men ville inte lägga fler poäng på det, Osaka fanns det en del plaster till med Lufthansa under mitt letande.

Returen har jag tyvärr inte samma koll på då jag bokat den från Peking.

Som nämnts ovan leta dagligen och boka enkel om du hittar och hoppas det dyker upp den andra vägen som passar dig eller boka hem från någon annan Asien destination och fixa ett enkel flyg från Tokyo separat

CPH-NRT

NRT-CPH

Fungerar det på samma sätt med Flypremium? Eller blir det två enkelbokningar då? Har ingen koll på hur SAS sköter dessa bokningar.. Alltså om man bokar utresan när den dyker upp och sedan en vecka senare när hemresan dyker upp, kan man lägga till den i bokningen eller måste man boka en ny enkel?

Fungerar det på samma sätt med Flypremium? Eller blir det två enkelbokningar då? Har ingen koll på hur SAS sköter dessa bokningar.. Alltså om man bokar utresan när den dyker upp och sedan en vecka senare när hemresan dyker upp, kan man lägga till den i bokningen eller måste man boka en ny enkel?

Det ska gå men jag har bara gjort det själv på rabattlösa SAS-bokningar samt Amexbokningar.

Det går bra att boka om en enkel till en tur och retur, även med flypremium

Toppen