Senaste nytt

När och var besökte du en flygplatslounge första gången?

Novia loungen på Kastrup. Skulle tro att det var cirka 5år sedan, tog mig in med Priority Pass genom mitt Amex Platinum. Slogs av lugnet och att det plötsligt var ok att ha en timme över att slå ihjäl på flygplatsen. Var väl då jag och min kollega myntade "Novia-frukost" första gången. Blev sedermera en klassiker att ta en GT i loungen innan longhaul.

SAS-loungen på CPH runt 2010 inför en tjänste-longhaul. Tyvärr hade jag inte så mycket is i magen då och satt mest och bekymrade mig för att inte hinna till gaten i tid.

Menzies Executive Lounge på Arlanda den 6/12 2012 sedan dess har det blivit många flygningar, men inte varit på en enda flygplats utan att ha loungetillgång efter ovannämnda datum.
Senaste var Qatar:s lounge i Doha i juni......
Nästa blir Aurora på Arlanda och Finnair s premium lounge (premiär för mig) på Vanda om 3 veckor.

SAS lounge på LHR, juli 2002, vart in-gästad av en kollega med guldkort.
Besöket gav mersmak, exakt ( mer eller mindre på dagen...) 2år senare satt jag där igen med mitt egna första guldkort.
Eller rättare sagt en utskrift av min status från hemsidan då jag inte hade hunnit få det fysiska kortet.

SAS Business lounge på Arlanda i och med kampanjen 2× rt Skandinavien till Europa för EBG och resorna till Prag.
Därmed fick jag 2 lounger på en dag för första gången. :)
Efter detta har det blivit lounge hopping i Bangkok, Taipei, Hong Kong, och även besök i CIP Istanbul, Saigon, Paris och Zürich för att nämna några. :D Men fler kommer det bli efter alla status match till Turkish Gold och eventuellt även Alitalia Gold och Air Berlin.

Mitt forsta besok var SAS Business lounge ar 2000. Jobbade pa ett it bolag med massor med investerade pengar, vi akte business till Kopenhamn for ca 6000 kr. Nagra manader innan hade jag skickats ensam till Berlin i business, som otroligt oerfaren resenar och endast erfarenhet av SAS inrikes samt en AY flight till London visste jag inte ens att jag flog business och att jag hade lounge access.

Hur som helst, mitt forsta loungebesok var otroligt fint, jag kommer aldrig glomma hur jag njot av att tappa upp min egen ol fran kranen - tror jag hann 2 innan det var dags att flyga.

Lufthansas Business lounge bredvid Z-gaterna på FRA i april 2014.

Sista resan med frugan innan vi fick barn, vi åkte till Las Vegas, Florida och Chicago. Skulle flyga ARN - EWR och sedan EWR - LAS med United, men flyget ARN - EWR var fullt och de bad om volontärer. Vi tänkte varför inte, vi hade ingen brådska. Blev ombokade till FRA och sedan JFK med Lufthansa och sedan EWR - LAS med United dagen efter. Så vi fick en dag i NY på köpet, alltid trevligt med NY, tycker vi. Fick två checkar på 800 dollar som sedan blev till en resa till Aruba. Fick inte sittplatser bredvid varandra på FRA - JFK och bad vid gaten om de kunde fixa något. Värdinnan pysslade och pysslade på datorn och efter 5 min sa: "Nej, det går inte, tyvärr. Skulle det vara ok med er om ni fick sitta tillsammans i busines class istället?" Visste inte att vi fick tillträde till loungen på köpet, utan vi letade efter en restaurang. På vägen dit råkade vi gå förbi loungen och då slog det mig - vi kan ju in hit :-D. Bästa dagen i mitt liv tills dess :).

Hade ingen status då, men började jaga efter det :-D. Då hade A3 fortfarande dem gamla reglerna :).

Toppen