Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2018?

@ante_77 handlar du för så mycket som 300 000 kr varje år tycker jag nog att du borde överväga Amex Elite just för att du då får 5 poäng mer per hundralapp, i ditt fall 300 000 x 0,05 = 15 000 extrapoäng för merkostnaden 3000 kr. Ganska dyra poäng om man bara växlar kort för poängens skull men lägg in 20 000 statuspoäng och en andra voucher, om du så bara använder den inom Europa för en besparing på 15-30 000 poäng (t/r resa för en eller två personer) så ser totalkalkylen ändå inte så pjåkig ut.

@ante_77 handlar du för så mycket som 300 000 kr varje år tycker jag nog att du borde överväga Amex Elite just för att du då får 5 poäng mer per hundralapp, i ditt fall 300 000 x 0,05 = 15 000 extrapoäng för merkostnaden 3000 kr. Ganska dyra poäng om man bara växlar kort för poängens skull men lägg in 20 000 statuspoäng och en andra voucher, om du så bara använder den inom Europa för en besparing på 15-30 000 poäng (t/r resa för en eller två personer) så ser totalkalkylen ändå inte så pjåkig ut.

Det är nog inte varje år jag kommer upp i +300k.
Jag skulle eventuellt kunna ta mig en Europaresa, men har sällan tid (jag flyger för ofta).
Statuspoängen är jag inte riktigt i behov av, då jag i vissa perioder drar in Diamond under 4 månader på antal legs.

Detta året hade Elit fungerat. Nästa år hoppas jag att jag drar ner mitt totalförbruk av pengar, både på Amex och andra räkningar.

Det är den andra vouchern som lockar. Men då vill jag upp i minimum 380k poäng. Sedan blir det att göra extrainköp och ordna ett elit.

Hm. Trodde jag skulle trigga min första till julklappsshoppingen i december. Men semestern blev lite dyrare än tänkt och har kunnat ta andras utlägg så nu kanske man kan trigga den inom 3 månader, alltså oktober. Min första 2-4-1 ever. Det kommer bli spännande. Då börjar det riktiga arbetet. Hitta en lämplig flight att bränna poängen på.

Så update. Det blir oktober som tänkt. Hade jag dock planerat lite bättre kunde jag nått den nu i september om jag tog räkningar via billhop. Men ingen stress. Jag har ändå inte poängen riktigt för den bokningen jag vill göra så en månad till gör inte så mycket.

Årets första 2-4-1 trillar in nu under oktober månad. Känns skönt när jag nyligen bokat en resa med föregående års 2-4-1 till Singapore t/r i business med A380 i februari

Sista delmålet för i år uppnått. Idag trillade 3e vouchern för 2018 in. Har detta året haft bra utväxling tack vare husrenovering och bilköp. Nästa år känns en (1) voucher rimligt. Tillsammans med MC Premium ger det ändå goda möjligheter att använda poängen från tex Avis på ett bra sätt.

Triggat båda på Elite nu :D

Hoppas kunna hitta en LH first i feb/mars till Nordamerika och kolla hockey sen jul/nyår 19/20 ska jag kämpa för att hitta first till Nya Zeeland (SQ Suites vore drömmen att få minst ett leg, om det ens går...) , poängen finns så det är bara hoppas på tillgänglighet

Toppen