Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2018?

Kommer att trigga min första voucher någonsin mot slutet av sommaren. Har bara AMEX Premium eftersom jag inte kommer upp till två vouchers på ett år.

Vad är standardlösningen att lägga resten av årets spend på? Det lär inte bli mer än 60-80 tkr så Fly Premium känns på gränsen.

Kommer att trigga min första voucher någonsin mot slutet av sommaren. Har bara AMEX Premium eftersom jag inte kommer upp till två vouchers på ett år.

Vad är standardlösningen att lägga resten av årets spend på? Det lär inte bli mer än 60-80 tkr så Fly Premium känns på gränsen.
Tror du att du kan nå högsta fly premium ska du ha det kortet, poäng från amex räknas dock in så använd det kortet som ger dig mest poäng. Även om du kommer upp i 250k spend kan det vara bra att lägga sista 100k på amex också.

Min ena triggades igång i början av juni och just nu håller jag på att titta på någon resa till Asien med kupongen. Jag har redan kommit god väg på voucher nummer 2 så borde klara den i år också.

Hm. Trodde jag skulle trigga min första till julklappsshoppingen i december. Men semestern blev lite dyrare än tänkt och har kunnat ta andras utlägg så nu kanske man kan trigga den inom 3 månader, alltså oktober. Min första 2-4-1 ever. Det kommer bli spännande. Då börjar det riktiga arbetet. Hitta en lämplig flight att bränna poängen på.

Nu är min triggad, och har en gammal liggandes, så nu ska två vuxna, ett barn och en infant ut på resa nästa sommar, behöver bara avvakta ett par dagar så att hemresan går att boka (open jaw, så måste invänta att SAS släpper sin del).

Toppen