Fred Flintstone
Medlem
Sådär, nu triggat min första (ever) Amex 2-4-1 voucher. Fråga: får man något på posten eller var blir den synlig?
AMEX brukar skicka ut ett brev på posten. Jag fick min första voucher brev för året, i förrgår.Fråga: får man något på posten eller var blir den synlig?
Sådär, nu triggat min första (ever) Amex 2-4-1 voucher. Fråga: får man något på posten eller var blir den synlig?
Missar jag något eller är det inte tvärtom du menar? Det är väl de med väldigt många eurobonuspoäng som inte har så stort behov av 3 vouchers? De med väldigt många eurobonuspoäng behöver ju knappt någon voucher alls utan kan boka sina resor i alla fall.Ja, frågan är ju om man kan utnyttja 3 vouchers, dvs om man sitter med väldigt många eurobonuspoäng.
Själv kör jag bara Premium då jag inte drar in tillräckligt med poäng för att utnyttja fler än 1 voucher. Har några bokningar även med Flypremium som jag tycker är utmärkt på rena SAS-metall. Lägger då hellre min voucher på typ LH First eller något.
Missar jag något eller är det inte tvärtom du menar? Det är väl de med väldigt många eurobonuspoäng som inte har så stort behov av 3 vouchers? De med väldigt många eurobonuspoäng behöver ju knappt någon voucher alls utan kan boka sina resor i alla fall.
Ett exempel. Jag själv har inte jättemycket eurobonuspoäng, cirka 135 000. Med de kommer jag inte så långt utan voucher. Men med 3 vouchrar så kan jag göra en resa till Dubai, en till Zambia och en till Seychellerna. Allt i business class!![]()
Hade varit intressant om det gick att köpa/sälja vouchers för poäng. Isf hade jag lagt ut en voucher med 1,5 års giltighet för 15 000 poäng. Någon som hade nappat?![]()
problemet är ju att poängen måste komma från samma konto. Så jag måste isåfall föra över ex 110.000p till dig för en kostnad av 5.500SEK för att du ska sedan kunna boka en 95.000p First t o r till Asien. Men det är ju ändå en OK kostnad för att spara 80.000 poäng.
Här är det ännu värre, har varken lust eller tid att flyga long haul för tillfället.Andra för året avklarad innan halvårsskiftet och 350k+ poäng på kontot, men tomt på ideer vad vi ska hitta på med dom bara... i-lands problemet för dagen.![]()