Nu är det bara 2 tusen kvar så nu har jag lagt kortet på isCa halvvägs nu men siktar på att bromsa in så att det blir i november. Har ju en som löper ut i augusti nu.
Nu är det bara 2 tusen kvar så nu har jag lagt kortet på isKänns ju som någon på AMEX behöver tänka om när det gäller den här logiken, kunde ju iaf ha hela 2014 på sig att använda den så det kvittar när man kvalificerar sig under 2013.
Egentligen förstår jag inte problematiken. Om man har en viss spendering så är det ju ganska troligt att man kommer ha liknande spendering även kommande år.
Om man når gränsen i juni så får man en voucher som är giltlig till nästa juni, då man rimligen borde få en ny om detta är ens normala spendering.
Om man sparar och utlöser vouchern i dec så har man en voucher aktiv till nästa dec när man utlöser den nya om det är så att man sparar på att nå gränsen. I båda fallen har man ju en voucher aktiv åt gången.
Visst skulle det kunna vara så att man vill göra två resor i okt tex och då har sparat en voucher som man fick sent under föregående år samt att man även kan lösa ut den för innestående år. Men är detta normalfallet?