Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2013?

Status
Stängd för vidare inlägg.
I nuläget spenderat nära 100k, så det börjar snart bli dags att dra ned lite på takten. Använder endast kortet privat, men ibland går det snabbt...

Är i startblocken för att börja använda BA Visa, ligger lågt med Amex tills BA 2-4-1 är hemma. Därefter övergång till Amex som beräknas vara i mål nån gång nov-dec.

Den kommer någon gång under sista kvartalet, om min planering håller.
Förra året kom den i slutet av maj och det kändes lite tidigt. Då skulle jag just till att resa ner till Costa del Sol på fjolårets voucher.
2012-vouchern bränner vi iväg nu i början av maj, på KRN-IAD. Bokade i augusti.

Ca halvvägs nu men siktar på att bromsa in så att det blir i november. Har ju en som löper ut i augusti nu.

Över 50.000 nu,dags att bromsa så det blir Q3 åtminstone. Börjar släppa en del inköp till Diners (bolaget:rolleyes: ). Blev en del pyssel att nyttja förra vouchern, men hittade en C biljett för mig & frugan ARN-NRT i Juni.

Offtopic: Upptäckte igår att postens företagscenter bytt avtal och tar inte längre Diners eller AMEX :mad:

Inte så mycket kvar nu och löser ut den vid julklappshandeln om det inte skulle bli nån ofrivillig lucka i kalendern innan dess. Har en kompis som inte handlar så mycket själv utan företaget köper biljetterna, han skaffade iZettle nu. Om man bara använder kortet där så kostar en 2-4-1 voucher och 30000 poäng 4125:- Sen kan man ju köpa mer poäng..

Det blev i februari....
Hade eg inte utrymme för flera resor de kommande 12 månaderna men snål som jag är (vägrar ju låta en 2-4-1 frysa inne) så tog jag och bokade en tredagarstripp i C till Chicago i juli. Mitt i-landsproblem nu är att Hertz inte har några cabbar i chicago att hyra ut så det lutar år Dollar eller Thrifty som har Mussar.

Last edited:
Woops. Betydligt närmare än jag trodde, detta var inte bra. Hur funkar det nu igen, den gäller ett år från det datum den är utfärdad?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen