Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2013?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Valley

Medlem
Om jag haft ett SAS A'x och även tankat på det hade jag - tyvärr - varit kvalificerad om en månad.
Då har jag enbart använt kortet för företagsrelaterade kostnader.

Vet inte vad som är värt mest. MR-poäng och en 3.000-4.000 mindre drivmedelskostnader eller ett 2 - 1 erbjudande.
Kanske någon här kan reda ut.
 
Är i startblocken för att börja använda BA Visa, ligger lågt med Amex tills BA 2-4-1 är hemma. Därefter övergång till Amex som beräknas vara i mål nån gång nov-dec.

Köpte nytt kök på IKEA i lördags och kom i mål betydligt tidigare än beräknat. Har gett besked till FruSeaplanePilot att ligga lågt med inköp på hennes Amex så vi får voucher nr 2 till dec :)
 

Flood

Medlem
150 422 SEK uppnått 5/12. Nu får man väl ge Diners lite business resten av året. :) Dags att se om man kan hitta något lämpligt att nyttja vouchern till.
 

tomle

Medlem
Väntar fortfarande på att dra det en sista gång för att komma över gränsen. Blir nog nästa vecka :) Man vågar väl inte vänta för länge heller med alla röda dagar som kommer.
 

Jensik

Medlem
Av ren nyfikenhet. Använder ni era AMEX kort enbart till privata utgifter, eller är det även möjligt att använda dem till företagsutgifter?
Jag använder mitt till både och. Brukar ligga på runt 50.000-60.000 i månaden. Vi har AMEX CORP via jobbet men det ligger oaktiverat och kommer aldrig aktiveras :). Alla flyg, hotell, taxi och inköp bokas på mina privata SAS AMEX, Diners, Mastercard eller BA Visa.
Då jag jobbar på ett amerikanskt företag betalar alla resor, hotell och andra inköp själva och expensar detta (verkar som de flesta amerikanska företag gör så här).
 

Jensik

Medlem
Jag noterade precis att jag har haft hög aktivitet på SAS Amex i år och ligger ungefär en månad ifrån 2-for-1 vouchern redan i April. Det är extremt snabbt för mig, hur ser det ut för er - när når ni 2-for-1 under 2013?

Jag lyckades precis som Björnström komma upp i 150.000 gränsen redan i april. 7 april var mitt 2-4-1 brev daterat. Lyckades som tur hitta 2 st Business class resor till Peking i februari, så det blir till att fira kinesiskt nyår i Kina :)
 

tomino

Medlem
Jag är på 147.214 nu med en vecka till nyår. Hoppas inköpen hinner reggas innan nyår så jag får min voucher. De ligger ju efter nån/några dagar och det är ett packe röda dagar framöver. Någon som vet om det är processdatum, registreringsdatum eller nåt annat datum som de på amex går efter?
 

Jixxe

Medlem
Jag är på 147.214 nu med en vecka till nyår. Hoppas inköpen hinner reggas innan nyår så jag får min voucher. De ligger ju efter nån/några dagar och det är ett packe röda dagar framöver. Någon som vet om det är processdatum, registreringsdatum eller nåt annat datum som de på amex går efter?

Tidigare medlemmar i den här tråden har köpt 31 Dec och fått checken
 

Najk

Medlem
Nu har jag passerat även 300k. Synd att det inte finns någon ytterligare morot efter 150k gränsen.
Jag har varit ganska dålig på att använda kortet på utgifter i jobbet, men tänkte försöka vara liter mer aktiv under 2014 och se vad det kan ge!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen