Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2013?

Status
Stängd för vidare inlägg.

FF#1

Medlem
Nådde gränsen för flera månader sen men ingen 2-4-1:a ännu, var sjutton är den?
Får ta och ringa, är inte orolig om de har glömt att skriva ut den är mer orolig att den är utskriven och har försvunnit med posten eller att de har glömt att skicka den....
 

Jonas C

Medlem
Av ren nyfikenhet. Använder ni era AMEX kort enbart till privata utgifter, eller är det även möjligt att använda dem till företagsutgifter?
 

famhanssons

Medlem
@Jonas C; istället för att bli fakturerad till företaget gör jag utlägg o får tillbaka via reseräkning. På så vis når ag lätt de 150k. Svaret är alltså kombination privat/företag.
 

FF#1

Medlem
Av ren nyfikenhet. Använder ni era AMEX kort enbart till privata utgifter, eller är det även möjligt att använda dem till företagsutgifter?

Det beror väl på var man jobbar men på många ställen så är det ok eller krav på att använda privat kort vid utgifter för att sen kräva tillbaka via reseräkning eller utäggsrutin.
 

agehall

Medlem
Det är nog 50/50 för min del. Jag köper så mycket jag kan till firman och lämnar in reseräkning på det. Imho bättre än att vi ska få faktura på det - jag får högre spend och firman får prylarna.
 

rob74

Medlem
Då jag på min fasta anställning har First Card företagskort (Master Card), så ska helst alla utlägg gå via det för att revisorerna inte ska undra. Innan jag började min tjänst 2002 så körde de med rekvisitioner, vilket var ett himla mek.
I något undantagsfall har jag kunnat använda mitt eget kort, t ex då Radisson i Stavanger inte kunde få igenom köpet för 9 nätter efter en konferensresa.
Då mådde Diners bra den gången (hade inte SAS/Amex då...).

Frilansar jag så gör jag utlägg med mina privata kort. Om det är någon större institution, typ universitet, som betalar så kör de resor/hotell mm via sin resebyrå.
 

karho

Medlem
Av ren nyfikenhet. Använder ni era AMEX kort enbart till privata utgifter, eller är det även möjligt att använda dem till företagsutgifter?

Både privat och jobbet. Jobbet föreslog att jag skulle skaffa nåt slags jobb-amex som de har deal med, men jag tackade nej och det var ingen som bråkade om det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen