Det hela är lite komplicerat men för att dra en kort ver.
Fram till nu har det varit en extremt konstig situation på ftg. En kombination av omvärldshändelser, interna händelser, sjukdomar och att allt "annat" har sammanfallit.
Då vi har en del "produkter/komponenter" som klassas som krigsmateriel så kan vi inte använda alla fraktbolag beroende på var de har sina omlastningshubbar.
Personliga kurirer används ofta, något som redan är clearat med de länder som vi passerar och åker till.
Många av de senaste resorna så har jag varit kurir med korta stopp för avlämning och pick up för vidare färd (vilket har fått vissa tjänstemän att reagera så jag har tillbringat en del tid i tullfilter

). Komponenterna är helt ofarliga i sig och i de applikationer vi använder dem till men i fel händer och "rätt" applikation så blir de väldigt potenta vapen.
Det har blivit 4 st ToR CPH - BKK, 2 st ToR ARN - BKK, 2 st ToR CPH - PEK, via BKK, 1 st ToR ARN - PEK, via BKK och 2 ToR CPH - PVG, via BKK.
Oftast har det blivit "vändande" flyg så det tråkiga är att man har ju inte fått speciellt många stays på hotel.
Nu har det börjat att lugna ned sig. Nu får jag vara hemma i hela 2 veckor innan nästa och förhoppningsvis sista trippen utöver de "normala" tripperna.
Har sett att man är "hjälte", vilket känns hedrande, men jag tycker egentligen inte att själva flygandet inte är så jobbigt utan det är tidsomställningen som aldrig hinner infinna sig dvs min kropp reser alltid och det känns när jag vaknar och skall upp (om jag nu lyckas somna). Mr Gin and Tonic är ju inte heller så nyttig

Så hjälterollen pga av antalet resor känns lite "överdrivet". Däremot om jag skriver att resorna sker alltid utan restidsersättning och OT så kanske

Som tack för det hela så har jag väldigt intressanta reseräkningar

Närå! Ftg har lovat mig rejält på såren för den här perioden så vi får väl la se vad det blir - en vecka på Svalbard kanske - all inclusive