Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Om detta stämmer så innebär väl det att man får nivåpoängen snabbare i framtiden? dvs nivåpoäng för spend i februari bör komma 8.e mars?
Ja, men ett stort om på det.
Best case scenario allignar de både sas mc och amex så nivåpoäng kommer samma dag. Då blir det en förbättring om nivåpoäng kommer den 8e följande månad istället för den sista. Man får dessutom 3 veckor att reda ut saker om något går fel tills månadsbryt.

Skulle det bli så är det bara de med Feb-Jan kvalår som drabbas negativt och får ta det med sas.

Fick mina nivåpoäng för december nu. Fortfarande inget för januari… Får väl se imorgon, ifall det är ändrat till den 8:e (eller om det bara var ett haveri som fördröjde december-utdelningen).

Last edited:
  • Gilla
Reactions: hco
Mina stämmer perfekt. Extrapoäng som landade 8 januari gånger 0,3 = nivåpoäng jag fick idag.
Yes, nu trillade poletten ner. Skiljer 1 poäng för mig men betraktar det som avrundning.

Har bryt 1:a feb och hade 200 000 nivåpoäng från förra perioden så jag klagar inte på att poängen kom in i denna perioden istället, men jag lider med de som behövde poängen för att behålla status

Har bryt den 14:e i månaden och brukade få bonuspoäng ungefär den 18:e och nivåpoäng den sista dagen i månaden. Nu kom nivåpoängen jag förväntade 31:e januari på 7:e februari.

Toppen