Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Wow! Det var starkt jobbat. Är det enbart kreditkort som har tagit dig dit?
Nästan, var poäng från consious traveller också. Hade lite "flyt", var i Dubai i stort sett hela oktober och någon vecka in i november - systrar med familj samt föräldrar var också med under höstlovet så tog all spend för oss. Fick till mkt bra timing med dubbla poänghelgen på SAS MC där, checkade ut ett hotell och checkade in på nytt som jag kunde förskottsbetala under den helgen. Dubbla poäng på spend i utländsk valuta blev väl 10 nivåpoäng per 100 kronor. Sen har vi köpt nytt hus som dragit en del kostnader osv...

Men flytt från Malmö till Göteborg (samt att vi fick barn förra året) har påverkat antalet flights en hel del. Blir tåg till Sthlm istället för flyg. GOT vs CPH gör ju att man rent generellt är lite mindre motiverad till att flyga.

Chattade med AMEX igen. Dom framhärdade i att level points för januari spend ska ha kommit 8e februari.

"but it is a known issue with the points transfer latency" så dom ber mig att vänta några dagar.

Chattade med AMEX igen. Dom framhärdade i att level points för januari spend ska ha kommit 8e februari.

"but it is a known issue with the points transfer latency" så dom ber mig att vänta några dagar.

Många olika budskap nu. Fick följande svar från SAS idag. Om det stämmer, sabbar det en del för många av oss.

Det stämmer att det har skett en ändring gentemot intjäningsdatumet för nivåpoäng. Det kommer att framöver vara till exempel, för spendering i januari, får du dina bonuspoäng registrerat i februari. Sen så kommer nivåpoängen att registreras den 7 mars för den bonuspoängsumman som blev registrerad i februari.

Fick mina level points den 7 feb. Dock väldigt frustrerande att vara 8 poäng från EBG. Perioden löper ut den sista mars, så hoppas att nästa kreditering går smidigare.

Många olika budskap nu. Fick följande svar från SAS idag. Om det stämmer, sabbar det en del för många av oss.
Det stämmer att det har skett en ändring gentemot intjäningsdatumet för nivåpoäng. Det kommer att framöver vara till exempel, för spendering i januari, får du dina bonuspoäng registrerat i februari. Sen så kommer nivåpoängen att registreras den 7 mars för den bonuspoängsumman som blev registrerad i februari.
Tyvärr är den versionen den enda jag sett här som stämmer överens med vad jag ser på mitt konto.

Last edited:
Tyvärr är den versionen den enda jag ser som stämmer överens med vad jag ser på mitt konto.
Håller med, det stämmer med vad jag ser och upplever också.

(Sen är det, för mig, kraftigt positivt då det förflyttar poängen som kommer från en februari med osedvanligt mycket spend, från sista månaden i en kvalificeringsperiod där jag redan uppnått mitt mål (där de alltså hade varit ”bortkastade”), till första månaden i min nya period där jag vill uppnå mitt sista år mot GFL så tidigt som möjligt innan någon större omdaning av EuroBonus hinner ske. You lose some, men ibland you win some ;-))

Toppen