Senaste nytt

När kommer de renoverade X2000-tågen?

Från måndag nästa vecka är det Tåg 402 och 407 som gäller, fortfarande Göteborg - Stockholm - Göteborg slinga!
Lite extra spännande är att det tåget går till och utgår från Solna också så man kan åka från Göteborg direkt till Solna utan att behöva byta. Jag vet inte hur stor succé MTR:s försök på den sträckan har varit men vi får väl se om det blir välbesatt på SJ.

Lite extra spännande är att det tåget går till och utgår från Solna också så man kan åka från Göteborg direkt till Solna utan att behöva byta. Jag vet inte hur stor succé MTR:s försök på den sträckan har varit men vi får väl se om det blir välbesatt på SJ.
Stämmer, vet faktiskt inte hur mycket MTR har vunnit på detta men jag är rätt nöjd ändå att slippa promenaden upp från pendelns underjord på Centralstationen för att byta tåg!

Tåget står ca 7-10min på Stockholm C innan vidare färd åt båda hållen!

Tåget kör Solna - Stockholm C - Göteborg C Enbart, inga stopp längs vägen åt båda hållen!

Tidtabell 3h4min från Solna till Göteborg C
upload_2021-8-19_15-47-49.png

Spännande! Efter att ha varit närmast ensam i tågkupéerna under ett års tid drygt är det nu bra fart på resandet. Både Sthlm-Lund o Sthlm-Lkpg senaste veckan

Toppen