Om du/när du får nästa veckans avgångar kan du informera oss då
Har resa Stockholm-Göteborg-Stockholm tisdag-onsdag nästa vecka.
Kan tänka mig att den kommer ligga på samma omlopp nästa vecka också då den har sitt "egna omlopp" för att det inte är alla förare som är utbildade än.
Men jag återkommer på ons-tors i frågan!
Skit också , åkte 421 idag422 upp och 443 tillbaka i vanlig ordning även nästa vecka![]()
Tack @simon_says91 missar tyvärr har andra avgångar tätt inpå422 upp och 443 tillbaka i vanlig ordning även nästa vecka![]()
Du hade fått kämpa bra om du tyckte det var nära. Tåg 421 är ju tidiga avgången från Stockholm medans tåg 422 är tidiga avgången från GöteborgSkit också , åkte 421 idag![]()
Inga problem, den kommer ligga så troligen veckan därefter också!Tack @simon_says91 missar tyvärr har andra avgångar tätt inpå
Du hade fått kämpa bra om du tyckte det var nära. Tåg 421 är ju tidiga avgången från Stockholm medans tåg 422 är tidiga avgången från Göteborg
Inga problem, den kommer ligga så troligen veckan därefter också!
Vad jag vet skall dessa tåg (X2 Upgrade) inte köra över bron än utan det är dem "Gamla vanliga" K-maskinerna som kan gå på två olika strömnäten (och signalsystem). Sen om det mot förmodan skulle vara så att tåget rullar över bron är det fortfarande gamla kabinen i det enda tåget som rullarHar nu bokat Stockholm–København tor en helg i september med SJ525 resp SJ542. Ny platslayout i bokningsdialogen!
Direkttågen över sundet börjar köra igen den 13 september.
Samtliga maskiner skall i slutändan kunna köra över olika linjenät, det som sker i början är dock att de enbart kommer gå i Sverige då man måste installera nya signalsystem på dem. Eftersom Danmark totalt konverterar till ETCS systemet (GPS signalsystem).och inga X2000 har detta installerat idag förutom loket X2088 (Kinesiska loket) som byggts om på prov tillsammans med en manövervagn tror jag det varHåller tummarna för något ytterligare sätt hinner bli klart. Men visst skulle alla drivenheter uppgraderas för att kunna köras till Danmark?
Annars skulle jag göra ta tillbaka 90-talets blå fåtöljer och inredningen med blå alcantara i kupéerna. Det gav ett sobert intryck, och visst var fåtöljerna mjukare?