Senaste nytt

När kommer de renoverade X2000-tågen?

Något nytt? Min kompis på SJ (OK, jag känner två där, båda med centrala positioner, men den ena är rätt krass och den andra försöker försvara den officiella infon, hen har också en mer officiell roll - men båda säger att det dröjer) skrattar när han läser tråden. Verkar vara mycket prestige i detta och hänvisningar till än det ena, än det andra vid förseningar. Offentliga upphandlingar är ett problem, trots dess förtjänster, inte minst preventiva, det håller jag med.om.

Men nu undrar vi när man kan få provåka de nya tågen...?

Något nytt? Min kompis på SJ (OK, jag känner två där, båda med centrala positioner, men den ena är rätt krass och den andra försöker försvara den officiella infon, hen har också en mer officiell roll - men båda säger att det dröjer) skrattar när han läser tråden. Verkar vara mycket prestige i detta och hänvisningar till än det ena, än det andra vid förseningar. Offentliga upphandlingar är ett problem, trots dess förtjänster, inte minst preventiva, det håller jag med.om.

Men nu undrar vi när man kan få provåka de nya tågen...?
Jag känner styrelsen på SJ, jag tror det blir regn i veckan.

haha ja, jag måste nog hålla med, med tanke på tidigare erfarenhet. Men det är ju bra tajming att göra om tåg nu då färre reser, svårt att hitta ett bättre tillfälle

Tyvärr är det inget som görs i en handvändning. Men bilder på de nya tågen fanns i en annan tråd här på BC om tyst avdelning, från SJs eget twitterkonto som sedan raderades. Så är nog nära en lansering verkar det som.

Och de där personerna på centrala positioner i SJ som inte har koll på att bolaget bygger om tåg kanske borde lämna sina jobb.

Ja, hörrni, efter allt spe jag fått utstå här i denna tråd, nu är det snart september. Åkt tåg några gånger i veckan och inte sett skymten av några nya tåg... jag fattar faktiskt inte varför man ska lita på officiell info och såga underhandsinfo som ju uppenbarligen är mer korrekt om man har bra källor... officiell info är i princip alltid förskönad, särskilt från SJ...

Toppen