Senaste nytt

När återupptar SAS trafiken på Ronneby Kallinge?

Flytoheaven

Medlem
Någon som hört nått om SAS ska börja trafikera RNB i snar framtid? Tänker att det är ju en linje som ofta är ganska fullbokade. Mycket arbetspendlare från flera stora myndigheter..

Ser att det går att boka biljetter efter den 16:e aug, men behöver ju inte betyda nått?

Ursprungligen så var det redan måndag efter midsommar som var planerat. Jag hade en biljett till på måndag som bokades när de meddelade att de öppnade flera linjer inom landet, sedermera backades det på flera linjer pga bokningsläget. Så vi hoppas väl på att de drar igång efter semestrarna, jag hade sett till att ha en backup om det är något kritiskt du skall göra i Blekinge.

Air Leap flyger till Ronneby. Försvarsmakten är väl en stor kund till Ronneby? De har ju egen kapacitet nu när det är osäkert, det kanske kan spegla bokningsläget?

Ursprungligen så var det redan måndag efter midsommar som var planerat. Jag hade en biljett till på måndag som bokades när de meddelade att de öppnade flera linjer inom landet, sedermera backades det på flera linjer pga bokningsläget. Så vi hoppas väl på att de drar igång efter semestrarna, jag hade sett till att ha en backup om det är något kritiskt du skall göra i Blekinge.
Får hoppas på det. Jag pendlar arn-rnb 80ggr per år och saknar bara det färdsättet. Finns ju hyrbil så det löser sig. Sumpar bara 2h restid utan flyget.

Tycker det blir lite ”Hönan eller Ägget” när många som har rese+bokningsförbud i arbetet augusti ut, har en hel trave resor jag skulle behöva boka till september, men risken är ju ändå att dom inte blir av pga utblivna flyg och då är det frågan om man kommer iväg.. hopps verkligen på att sas kan rampa upp sin produktion från 1/9....

Toppen