Senaste nytt

När återgår Arlanda till ”ordinarie” terminaler?

På AF KLM live web forum idag berättades att Aurora loungen på Terminal 2 på Arlanda öppnar den 1 februari. Jag ska passera där den 3 februari så jag kan återkomma med en rapport om detta är korrekt.
Så 1 februari är datumet när Konungariket Sverige går från 4 till hela 6 öppna flygplatslounger - 2 SAS-, 3 tredjeparts- och 1 Amex? (Jag räknar den sammanslagna SAS Gold+Business på ARN T5 som en.)

När tror ni att BA får flytta över till T2 igen?
Jag har en avgång i slutet av mars och där ståt det att avgången är från Terminal 5 men det är precis före att sommartidtabellen börjar gälla, men ankomsten till ARN är den 26 mars det är den dagen sommar tiderna börjar gälla och där står det Terminal 2

Jag har en avgång i slutet av mars och där ståt det att avgången är från Terminal 5 men det är precis före att sommartidtabellen börjar gälla, men ankomsten till ARN är den 26 mars det är den dagen sommar tiderna börjar gälla och där står det Terminal 2
Jag tror att det är samma som när SAS hade T4 i systemet för flighter i början av detta år. Det är helt enkelt inte ändrat än. Själv tror jag väl att det KAN ske tidigare, men vi får se. Håll koll på www.swedavia.net/airport/arlanda...

När tror ni att BA får flytta över till T2 igen?
Förhoppningsvis låter de bli det, så det fortsätter att vara enkelt att besöka Pontus!
Men man kan ju fundera på om det kommer att vara kopplat till Finnair, vilket kanske beror på om de behåller longhaul från ARN. Det som talar emot en sådan koppling är att Iberia redan är tillbaka på ARN T2.

Förhoppningsvis låter de bli det, så det fortsätter att vara enkelt att besöka Pontus!
Men man kan ju fundera på om det kommer att vara kopplat till Finnair, vilket kanske beror på om de behåller longhaul från ARN. Det som talar emot en sådan koppling är att Iberia redan är tillbaka på ARN T2.
Det kommer till T2 när sommartidtabellen börjar gälla den 27 mars se inlägg #94

Toppen