Senaste nytt

När återgår Arlanda till ”ordinarie” terminaler?

Senator

Moderator
Enligt checkin.dk blir det Air France, KLM, Transavia, easyJet och Czech Airlines som flyttar till terminal 2 den 26/10.

"#¤$ också... kunde väl ha väntat till efter min bröllopsresa i början av november där vi åker Air France :eek: Får nog inte med min fru först till T2, sen gå till T5 för att bussen airside tillbaka efter lunch på Pontus. Ja ha, bästa fall blir det lunch på O'learys då :D Vilken pangstart på den resan! :p
 

AABack2ARN

Medlem
Om nu O'learys är öppen... Undrar om de öppnar loungen i T2 då? Nu är väl de bolagen förpassade till Norrsken (i likhet med oneworld)? Och den loungen verkar ju inte så rolig om man ska tro er andra :(
 

flum

Medlem
"#¤$ också... kunde väl ha väntat till efter min bröllopsresa i början av november där vi åker Air France :eek: Får nog inte med min fru först till T2, sen gå till T5 för att bussen airside tillbaka efter lunch på Pontus. Ja ha, bästa fall blir det lunch på O'learys då :D Vilken pangstart på den resan! :p
Låter detta inte som ett utmärkt tillfälle att prova VIP? Och grattis!!!
 

Tomas E

Medlem
Jag kollade på en BA resa 10 dec det står ankomst T2 ARN
Men så kanske det har stått under hela pandemin.
Kollade på fler. Fram till 30 okt står det ARN T5, från 31 okt T2. Vet inte om det är ett "skarpt datum" eller bara deras framförhållning i planeringen.

Jag vill ha kvar BA på T5, åtminstone avgångarna ;), så det är lättare att besöka Pontus.
 

Senator

Moderator
Jag har ställt frågan till Air France lokalt om status på Aurora Loungen samt transfer T5 --> T2 --> T5 om det återgår till vanlig tidtabell. Eftersom jag som oftast åker med handbagage när jag åker ensamt så är jag ok med att kliva in på T5 om det funkar som tidigare.
 

Senator

Moderator
Såhär säger Air France:
"Hej Hans, det är 20 dagar kvar tills vi flyttar till terminal 2 och det finns flera frågetecken kvar. Vi vet ännu inte om loungen kommer att öppna i samband med flytt, ej heller vilket utbud det blir. Flygplatsen och Swedavia har ej heller tagit beslut om allt, till exempel transferbussar mellan öppna terminaler. I nuläget väntar vi på besked både från Menzies och Swedavia. Kan tyvärr inte ge mer svar än så.

Jag hoppas att jag kan ge dig klarare besked inom kort. Vad glad jag blir att ni väljer att flyga med AF!"

Snabbt svar! Imponerande!
 

Erik M

Medlem
upload_2021-10-8_10-22-15.png
 
Toppen