Ja mycket som sker i säkerhetskontrollen på Arlanda vet nog personalen själva inget om.. igår när jag skulle flyga hem så hade jag min penicillinkur / Kåvepenin i handbagaget. Troligtvis den vanligaste av alla penicillin. Killen i säkerhetskontrollen gick igenom hela paketet och undrade vad det var... Jag bad honom läsa på i lappen som var klistrad på paketet. Det tog typ 15 minuter innan jag fick till svar att jag inte kunde ta den igenom säkerhetskontrollen. När jag frågade vad dom har med min medicin att göra, det var ju inte ens flytande utan i tablettform så fick jag till svar att jag hade "troligtvis" inte lova att ta ombord min medicin. Jag kunde inte annat än skratta och frågade vart det stod någonstans i regelverket. Dom var tvungna att kontrollera fick jag till svar. Höll på att missa flyget för dessa pappskallar i säkerhetskontrollen på T4. Jag lämnade penicillinkuren och gick till gate för att hinna med flyget hem. Jag bad dom skicka hem min medicin med förklaring från ansvarig chef. Ska bli spännande att höra vad dom har att säga. Hade resten av pillren hemma och fick hämta nya på apoteket idag efter samtal med min husdoktor. Ska man skratta eller gråta?