Senaste nytt

My first First experience - En påskhelg i Toronto

Väldigt bra rapport och snygga bilder! Skön start på morgonen med ett kanonreportage och en kopp kaffe...

Tack, mycket inspirerande och trevligt dokumenterad resa. Avvaktar min AMEX 2-4-1, sen hoppas även jag kunna testa LH F!

Tack för kommentaren!
Det är verkligen någonting som är värt att testa. Föreslår Asien-flyg (avgår på kvällen) om du inte vill gå upp sjukt tidigt och vara zombie på FRA FCT. :)

Tack, väldigt bra reserapport!
Tack vare BC har jag bokat min första business class resa som sker i slutet av månaden.
Sen nån gång får det bli first First så det blir i "rätt" ordning med first experiences ;)

Tack, väldigt bra reserapport!
Tack vare BC har jag bokat min första business class resa som sker i slutet av månaden.
Sen nån gång får det bli first First så det blir i "rätt" ordning med first experiences ;)
Tack! Hallå, nu ska vi inte vara så noga med ordningar. ;)
Vart går din resa i C?

Mycket trevligt reportage. Är själv inne på att göra samma resa i sommar med hustrun och även hinna någon dag vid Niagarafallen. Om jag förstod det rätt så bokade du resan ganska nära avresan. Det sägs ju här att LH släpper F platserna först 14 dagar före. Tänkte man kunde ringa Talinn och leta upp platser, jag har lite svårt för ANA söktjänst. Lättare med United, men vet inte hur den stämmer. Vidare såg det ut som om 747: an från FRA inte går under sommaren utan jag hittade bara 330 från MUC.

Schysst rapport! Men jag ser en fara med en first-upplevelse redan vid 22... hur ska du toppa det när du fyller 25, 30, 40..? ;-)

• Gilla
Reactions: Gus
Mycket trevligt reportage. Är själv inne på att göra samma resa i sommar med hustrun och även hinna någon dag vid Niagarafallen. Om jag förstod det rätt så bokade du resan ganska nära avresan. Det sägs ju här att LH släpper F platserna först 14 dagar före. Tänkte man kunde ringa Talinn och leta upp platser, jag har lite svårt för ANA söktjänst. Lättare med United, men vet inte hur den stämmer. Vidare såg det ut som om 747: an från FRA inte går under sommaren utan jag hittade bara 330 från MUC.
Tack @Alf!
Jag bokade 2015-03-27, ändrade bokningen 2015-03-30 och hade avresa 2015-04-03. Avresedatumet ändrades ej vid ändring av bokning utan det var alltid 2015-04-03. Rätt nära avresa med andra ord och verkade vara rätt bra tillgång (minst 3 som jag vet om) bonusplatser för LH470 FRA-YYZ 03APR.

ANAs söktjänst har blivit sämre nu (efter 2015-04-12 någon gång) än den var förr, se @Dr. Miles inlägg om detta.
[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

När jag bokade så kollade jag endast på ANA, availability på ANA stämde överens perfekt med availability när jag ringde och det var nästan inga konstigheter över huvud taget att få de flyg jag ville, förutom när jag kikade på att routa ARN-FRA-YYZ-FRA-ZRH-ARN eller hur det nu var och det inte gick att få in en viss LX-flight i bokningen.

Har läst (obekräftat) att United ibland visar "phantom availability", men att den stämmer i de flesta fall.

Just nu håller LH på att ändra/fasa ut nuvarande F-kabinen på 747-400, undrar om det kanske har något med saken att göra(?)
Annars har de bl.a. 747-8 såväl som A380, tror dock A380 är väldigt svår att få awardplats på.

Schysst rapport! Men jag ser en fara med en first-upplevelse redan vid 22... hur ska du toppa det när du fyller 25, 30, 40..? ;-)
Tack!
Jadu, måste ju lyckas panga in bl.a. SQ F, EK F, EY F och QR F.
I värsta (bästa?) fall så får jag se till att tjäna en hel hög med pengar så att jag kan göra något galet, födelsedag på en G650 kanske. :D

Riktigt bra skrivet och väldigt inspirerande att man kan "flyga" på detta sätt. tur att BC och poäng finns så man har en ärlig chans att uppleva dessa sakerna!

Toppen