Senaste nytt

My first First experience - En påskhelg i Toronto

bnr

Medlem
@bnr mycket trevligt att läsa och se alla 116 bilderna. Tog mig 45 minuter att läsa och studera bilderna.
Efter detta är jag ännu stoltare att få ha gjort en resa med dig, tunnelbana i Köpenhamn.
Tack @011430121! Börajde undra när du skulle kommentera. :D
Hahaha, tunnelbana i Köpenhamn bjöd inte alls på samma upplevelse per krona som denna resa gjorde... eller vad säger @Christian R?

Haha! Stackars läsare... Folk skulle ju bli av med jobb och familj om de skulle sitta så mycket på BC. ;)

Grym rapport en av de bästa på forumet. Älskar dessa rapporter då de får mig att drömma mig bort ett tag. Stor eloge!
Stort tack för kommentaren!

Bra och inspirerande skrivet. Ser verkligen fram emot att återigen göra en liknande resa på söndag. Det blir Stockholm - Frankfurt – Vancouver – Los Angeles, på det som verkar vara sista LH F från Frankfurt till Vancouver.

En dryg vecka senare får jag chansen att uppleva LH F i A380 från San Fransisco – Frankfurt (Hela resan bokade med LH poäng medan jag fortfarande var Senator).


Och för en gångs skull det gör ingenting att stoppen i Frankfurt båda gångerna är drygt 4 timmar….
Tack!
Jag var inte speciellt missnöjd över 6h layover i FRA båda vägarna. Dock råder jag dig till att sova ordentligt innan!

Otroligt bra! Vi har en ny stjärna bland de olika på BC vad gäller reserapporter. :)

Tack för läsningen!
Tack! :)
Hoppas att nästa rapport, även om den inte är lika spännande i flygväg, också upplevs som intressant. Åker ARN-FRA-BUD-FRA-ARN om lite mer än en vecka.

Säger som de andra. En av de bästa resebeskrivningarna på ett tag!!

Några fel dock! :

1. Nu är jag hungrig!
2. Jag är sugen på champagne!
3. Jag skulle skippat ny bil och kök och heller spenderat pengarna på LH First! ;)

Tummen upp för dig!
Tack @Siljevm - jag ber om ursäkt för detta... stöd finns att få i Frankfurt, närmare bestämt här!

Mycket underhållande och bra skrivet!! Vi hade 744 I den första bokningen men det blev tyvärr ändrat till 748 båda vägarna. Så tyvärr får jag aldrig testa den...:(
Tack!
Pratade lite med kaptenen om att denna kabin fasas ut och han kommenterade att den på B748 är mycket tystare eftersom den sitter i nosen, plus att hårdvaran är mycket nyare jämfört med denna (B744) kabin.

Lite oklart om F-kabinen försvinner helt på B744, i artiklar/bloggposter jag läst har det skrivits att det blir Economy, Premium Economy och Business. Kaptenen verkade säga att de ska sätta F-kabinen i nosen istället, även på B744...
 

Sofia

Medlem
Oj vilken bra och trevlig rapport :) Dig vill vi se mer av!

Jag väntar fortfarande på min första LH F, har bara ingen aning om hur jag ska komma ditt, MEN, om nån vill ha trevligt ressällskap nån gång så är jag givetvis på ;)
 

bnr

Medlem
Oj vilken bra och trevlig rapport :) Dig vill vi se mer av!

Jag väntar fortfarande på min första LH F, har bara ingen aning om hur jag ska komma ditt, MEN, om nån vill ha trevligt ressällskap nån gång så är jag givetvis på ;)
Tack @Sofia!
Det ska vi se till att ordna, kommer nämligen en till rapport om någon vecka (mer flygplats/lounge/destination än denna)... flyger ARN-FRA-BUD på lördag och tillbaka samma väg på måndag. Tyvärr endast LH i Economy, så själva flygningen är knappast lika spännande.

Med risk för att jag går lite OT i min egna tråd så vill jag passa på att ge dig beröm för din rapport "En nygammal resa - Sofia reser österut". Trevlig läsning! :)
Måste bli bättre och posta kommentarer när jag faktiskt läser andras rapporter, inte så här i efterhand!
 
Det var tydligen tillräckligt avvikande ändå för att vinna mig ett stort rosa Z på båda sidorna av deklarationsblanketten man fyller i. Woohoo! Ytterligare en kö och ytterligare en Border Services Officer att prata med.

Känner igen det där från Kanada, de är riktigt misstänksamma i Immigration, nästan snäppet värre än Amerikanare. Fick samma ordentliga X / Z med stor rosa penna när jag kom till Vancouver efter 22 timmar. Var så trött så jag inte fattade varför de målade så fint på min blankett, dock så hände inget efter detta utan jag kunde gå och hämta upp mitt baggage direkt.

Kul och bra reportage samt snygga bilder, läser gärna mer :)
 

bnr

Medlem
Känner igen det där från Kanada, de är riktigt misstänksamma i Immigration, nästan snäppet värre än Amerikanare. Fick samma ordentliga X / Z med stor rosa penna när jag kom till Vancouver efter 22 timmar. Var så trött så jag inte fattade varför de målade så fint på min blankett, dock så hände inget efter detta utan jag kunde gå och hämta upp mitt baggage direkt.

Kul och bra reportage samt snygga bilder, läser gärna mer :)
Äh, kan förstå dem lite grann ändå. Andra killen jag pratade med var roligare och mer intresserad. :)

Tack för feedbacken! Kommer ny rapport snart!
 

Stefan62

Medlem
Lite OT, men hade Du kunnat upptäcka detta på något sätt innan det blev som det blev?

"När vi kom upp till receptionen och jag nämnde att de inte kunde printa mina boarding pass för FRA-MUC-TXL-ARN så visade det sig efter en liten stund att reservationen inte var biljetterad(!!!) - jag hade ändrat routing och agenten i Tallinn hade glömt att debitera mig för ändringen och skillnaden i YQ, så ingenting hade biljetterats!"
 

bnr

Medlem
Lite OT, men hade Du kunnat upptäcka detta på något sätt innan det blev som det blev?

"När vi kom upp till receptionen och jag nämnde att de inte kunde printa mina boarding pass för FRA-MUC-TXL-ARN så visade det sig efter en liten stund att reservationen inte var biljetterad(!!!) - jag hade ändrat routing och agenten i Tallinn hade glömt att debitera mig för ändringen och skillnaden i YQ, så ingenting hade biljetterats!"
Tycker att det är en rätt relevant fråga. :)

Alltså... man kan se det som så att en mer "van" resenär skulle notera att det inte fanns något 117-nummer i reservationen. På så sätt är det ju en miss från min sida, men om man utgår från att jag skulle vara en "vanlig" resenär så skulle jag inte alls haft samma koll som en "van" resenär...
Det är väl vad jag tycker.

Kunde få bokningsbekräftelse och själva reservationen var gjord, så jag tänkte inte så mycket mer på det...
 

palmen

Moderator
Finns lite fördelar att vara mer eller mindre bortkopplad från BC i 2 veckor, man hittar såna här rapporter som man inte har läst!
 
  • Gilla
Reactions: bnr
Toppen