Senaste nytt

My first First and how it all started!

Landade på HND innan tidtabell. Taxade 15 min till gate och så raka spåret till väskan som kom som nummer 10 med vanlig prio tag.

Gick på muggen och glömde passet på hyllan. Frågade en security tjej på golvet och de hade fått in det så var bara att hämta ut i informationen. :)

1h biltransport till Fujisawa och är ni installerad på Shonan Crystal Hotel.
74a27afffda0932e35496522ace44c75.jpg

b4b0a9d82a2ff3a12943bb6fc7e3b42c.jpg

Blir inte så mycket mer rapportering live nu innan hemfärd med ANA F på onsdag.

Strax kundbesök. Ikväll New York Lounge och imorgon hade de ordnat sightseeing i Tokyo för mig innan mötet/festen kl18:00.

God morgon! Blev väckt med ett ganska hårt "puttande" två personer bredvid mig och en röst som sa: Good morning. We have 1.5h left, it's time for breakfast.

Frukosten i sig var inte alls märkvärdig. Skulle säga att den jag fick igår på LH801 mellan ARN-FRA i business var mycket bättre.
Gillar den lilla nutellaburken. Även om jag tycker den är godare i teorin än i praktiken.

Tog ca 10 min att gå från FCL till FCT. På vägen dit frågade jag en informationskille från Lufthansa i ankomsthallen om vägen men han kunde inte Engelska så hänvisade till en kollega. Kan väl tycka det är lite dåligt att inte kunna Engelska när man jobbar på en flygplats.
Aber natürlich, die Fragen stellen auf Deutsch? [Nej, man klarar sig inte helt utan tyska någonstans i Tyskland...]

Trevlig rapport!

Kort därefter kommer tjejen tillbaka med nyprintade First Class Boardingkort och en duck! (nej inte dick som ordlistan ville rätta till)
Hon informerar mig även att hon snart går av sitt skift men kommer förbi med kollegan som byter av om 45 min.
343c4331b6c63bfdf41e2232c528042d.jpg

Vad faan!!! Djupt besviken! Var ju där i FCT förra söndagen och kollade första Tysklandsmatchen. Inte en anka så långt ögat nådde. I München på hemvägen frågade jag efter dem. Fick till svar att de slutat med dem av tjejen som jobbade med bad- och duschrummen!

Hm konstigt. Borde tagit några fler då.... Kunde gett / bytt bort min mot någon annan modell men det är ju ändå min första First Duck.

Klockan är 02:34 och jag har nyss kommit tillbaka till hotellet efter kund"möte"/fest. Flyget går kl11:50 och taxi var bokad till kl08:30. Eftersom restiden är ca 1h till Haneda så blev det lite kort tid på flygplatsen / loungen tyckte jag, så jag bokade om taxin till kl06:30 vilket ger mig lite mer tid att rapportera om hemresan i ANA F.

Toppen