Senaste nytt

Mistake fare som uppgraderades från Business - First.

Alx

Medlem
Vilken resa och vilka upplevelser!
Tur att allt ordnade sig. Det är ju helt fantastiskt att alla involverade parter Ethiopian, Etihad och Hilton hanterade alla problem/missöden på ett så bra sätt. Det hade man ju inte förväntat sig. Det kan ju också ha varit så att du som resevan BC:are uppträdde på ett lungt och sansat sätt och därmed starkt bidrog till de bra lösningarna.

Ja det har verkligen varit en upplevelse i hur bra problemhantering ser ut när den är som allra bäst. Smått otroligt att allt det sker på en och samma resa. Tre företag som alla förtjänar cred för sina insatser.

Jag hoppas och vill tro att ett lugnt och sansat beteende där man gemensamt försöker hitta lösningar som fungerar ska löna sig bättre än ett otrevligt uppförande där man ställer massa krav utanför vad som är rimligt att förvänta sig. Denna gången gjorde det verkligen det!

Men som så ofta i livet krävs det såklart också att motparten klarar av att upprätthålla en högre nivå och visar ett stort mått av förståelse och ödmjukhet inför den situation man försätter sin kund i när problem uppstår. Vilket dessa tre företag gjorde denna gången (egentligen är det 4 företag eftersom de två Hiltonhotellen har olika ägare).
 

Mikael64

Medlem
Fantastiskt kul att dom lyckas med något andra bolag inte gör. Samtidigt så kan jag inte låta bli att berätta att det tog Etihad 6 veckor att hitta mitt bagage i höstas när jag reste till MNL för 1 vecka jobb. När väskan kom tillbaka var den rätta taggen kvar men ingen vet vad väskan har varit........Inte en enda gång bad dom om ursäkt utan alla skyllde på varandra...DET var skitdåligt!
 

Alx

Medlem
Fantastiskt kul att dom lyckas med något andra bolag inte gör. Samtidigt så kan jag inte låta bli att berätta att det tog Etihad 6 veckor att hitta mitt bagage i höstas när jag reste till MNL för 1 vecka jobb. När väskan kom tillbaka var den rätta taggen kvar men ingen vet vad väskan har varit........Inte en enda gång bad dom om ursäkt utan alla skyllde på varandra...DET var skitdåligt!

Det har jag inte särskilt svårt att föreställa mig med tanke på hur dåliga de var på att organisera det hela initialt. Fullständigt noll koll. Att skylla på varandra och OLIKA anledningar till förseningen m.m. var något vi också märkte var satt i system. Men när någon väl tog tag i saken så blev det däremot som sagt riktigt bra och det kompenserade med råge det inträffade. Synd att de misslyckades med din väska.
 
Toppen