Senaste nytt

Missnöjd med din Business stol till USA (eller liknande) ??? Klaga = 15.000 Eurobonus

Fast SAS flyger ju inte ens till New Orleans Lakefront Airport, så hur lurade du dem till detta!?

Du menar att man proaktivt ska välja den plats som har trasig IFE så att man får ut ersättning antar jag?

*asgarv*

Okej, vi kör på ditt förslag :)

Har just kommit fram till CPH från PEK med SK996. Var bokad i Go, men uppgraderade till C med poäng.
Någon gång ganska snart efter första serveringen så hände något som gjorde att alla A/B-säten blev utan ström, så det gick alltså inte att justera läget på dem. Jag hade tagit en liten tupplur efter maten, så min stol var i fullt nedfällt läge när detta inträffade (och förblev alltså så större delen av flighten). ...
Strax innan andra serveringen lyckades de få igång stolarna igen, så det gick att fälla upp stolen för mat och landning.

Fick svar från SAS i morse:

SAS Customer Service skrev:
Hej Thornado!

Tack för ditt mail.

Du är en av våra viktigaste kunder och vi tackar dig än en gång för att du reser med oss.

Det var tråkigt att höra att stolen inte fungerade som den skulle och detta ber jag om ursäkt för.

Jag önskar att få kompensera dig med antingen EUR300 i giftvoucher som är giltiga vid nybokning eller för att kunna handa ombord på våra flighter, eller 15 000 eurobonus extrapoäng. Återkom med vad som önskas samt hemadress alt. eurobonusnummer beroende på vad du väljer.

Med vänlig hälsning

NN

Customer Care Team

Med tanke på att jag hade uppgraderat till C med poäng så tycker jag 300 euro är väldigt generöst.

Hej!

Jag klagade på IFE som inte fungerade i Business mellan SFO-CPH, jag fick 8.000 poäng för det stora obehaget, lite mindre än dom 15.000 jag föreslog, men men.... :)

Mvh
/NotRyan

Jag klagade på IFE som inte fungerade i Business mellan SFO-CPH, jag fick 8.000 poäng för det stora obehaget, lite mindre än dom 15.000 jag föreslog, men men.... :)

Du frågade även om du fick tillbaka poäng för samma resa för att du inte fått ditt EBD i tid eller?

Du frågade även om du fick tillbaka poäng för samma resa för att du inte fått ditt EBD i tid eller?

Dom 20.000 poängen fick jag t.o.m tillbaka fortare (det var Eurobonus medlemsservice som hanterade det) :)

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Fortfarande inte alls med, inget ovanligt iofs ;) Funkar det inte ska man ha cash tillbaka, inte poäng eller vouchers. Jag vet ingen annan bransch man kan komma undan på det viset när man levererat en felande produkt.

Toppen