Senaste nytt

Misslyckad Tier Points-run med Cathay Pacific

Tror att det är knepigt då tyfonen drabbar ett ganska stort område. Funderade
ett tag på att tåget till Guangzhou men det är stökigt att hitta platser på i stort
alla flyg ut från området. Cathay är fortfarande ovilliga att göra så mycket då
min flight inte har ställts in (än..).

Att ta sig landvägen till Shenzhen alt Guangzhou, är det ett alternativ? Eller lika illa med deras flygplatser?

Ja,det brukar vara vid tyfoner och när det gäller Shenzhen flygplats, flygning till/från Hong Kong prioriteras i luftlummet i området före till/från Shenzhen.

Ser lite ljusare ut - man börjar köa upp folk för boarding vid gate. Håller tummarna att
vi verkligen kommer iväg innan tyfonen slår till ! CX iBusiness till Peking i en 747-400
blir säkert bra..!

Nu är det boarding om 15 minuter dvs. 5 minuter efter planerad avgång "due to technical
reasons" - då sjunker hoppet igen ! Fortfarande lyfter några plan från HKG..

Surt att missa ditt TP-run. Men du fick med dig 40 TP för TPE-HKG i alla fall? En tröst i bedrövelsen är väl att man har bra kolla på dom här Tyfonerna och man vet när dom kommer och försvinner.

Riktigt trist att missa såpass många TP när man lagt ner all den tid, kraft och pengar på att planera in det. Hoppas inte det är en dealbreaker för återkvalificering.

Nu meddelar man "change of aircraft due to technical reason". Beräknad avgång kl. 19.00 ?!
Med tanke på att det fortfarande står att flygplatsen stänger kl. 18.00 på Cathays hemsida så
blir man ju lite lätt fundersam. Just nu meddelar högtalarsystemet att "Strong wind conditions"
råder. Återkommer !

Riktigt trist att missa såpass många TP när man lagt ner all den tid, kraft och pengar på att planera in det. Hoppas inte det är en dealbreaker för återkvalificering.

Jo, det är anledningen till denna "tänkta" TP-run fast jag har fortfarande året ut på mig. Fast
jag är inte så ofta i Sydostasien så det hade varit bra att fixa återkvalificering när man har en
möjlighet.

Surt att missa ditt TP-run. Men du fick med dig 40 TP för TPE-HKG i alla fall? En tröst i bedrövelsen är väl att man har bra kolla på dom här Tyfonerna och man vet när dom kommer och försvinner.

Om vi kommer iväg idag med CX så blir resultatet de ganska magra 100 TP i.st.f. tänkta 390 TP.

Blir lite intressant att se om de reder ut att konvertera alla BP då verkar byta till en Boeing 777
(från en 747). Vet inte vilken modell vi får.

Toppen