Senaste nytt

Misslyckad Tier Points-run med Cathay Pacific

pitch

Medlem
Jag kan tycka att det är lite väl gulligt av dom att döpa en stor tyfon till Usagi. Det för mer tankarna till Monty Pythons mördarkanin:
"I *warned* you, but did you listen to me? Oh, no, you *knew*, didn't you? Oh, it's just a harmless little *bunny*, isn't it? "

Annars kan jag berätta att jag satt fast på Ishigaki en gång när inte bara en, utan två, tyfoner behagade passera förbi ungefär samtidigt. Jag hade en jävla röta och kom iväg på en restplats bara sådär 10 timmar försenad, när det var lite uppehåll i allt blåsande och regnande. Röta därför att kort därefter stängde dom ner flygplatsen igen, för en tredje tyfon, och hade jag varit tvungen att vänta på den också så hade jag troligtvis missat nästa anslutning.

Jag kan ju säga att jag inte kommer åka till den trakten i Augusti nån mer gång.
 

jumbooze

Medlem
När jag åkte i Juli så var ju en tyfon på väg in över TPE men då hade jag med flyt redan räknat med ovädersmarginal och flytt till HKG :D
 

Kricka

Medlem
"Slutet gott, allting gott" ? Vi kom iväg i ovädret vilket i sig var skönt men det var riktigt
stökigt i luften ovanför H.K. med häftiga vindar och mycket regn. Flygplatsen var i stort
sett öde när vi lämnade.
Har äntligen kommit till Beijing och hunnit checka in på hotellet. Känns som om en skön
natts sömn kommer att göra gott !
 

Jacob

Medlem
Tyfonsäsongen är inget kul, jag åkte också på motsvarande problem förra året.

Missade två flygningar samt en del poäng men med lite proaktivitet kom jag i alla fall vidare innan det värsta började. I slutändan var jag mest glad att jag aldrig fastnade någonstans. Det går fler flyg...
 

Kricka

Medlem
Vill gärna se bilder från detta spektakel, lägger du upp några är du snäll? :)

Har tyvärr inte så mycket bilder av "spektaklet" då ovädret, framför allt inte vindarna, syns på bild.
Jag höll mig inomhus (i loungen) då jag var i transfer. Alla passagerare höll sig förvånansvärt lugna
även när det blev change of aircraft och en stund senare nya boardingpass.

CX 312 HKG-BJS var en riktigt gammal 777-300 (sent 90-tal?) med en äldre modell av AVOD men
trots det var stolarna stora och sköna.
 

Kricka

Medlem
Jag skulle aldrig vilja landa i sådant väder. Det blåste så mycket på plattan att
folk fick hålla i sig samtidigt som regnet öste ned. Vi var ju helt ensamma att
flyga så det var inte stökigt på det sättet men planet kunde ju inte hålla en
rak kurs på grund av de kraftiga byarna/kastvindarna.
 
Toppen