Senaste nytt

Missat flyg? På grund av dig själv

Finns det någon försäkring som täcker detta? För att ta ett scenario som är lite aktuellt. Om man har en awardresa och har betalat med Amex Elite. På sista benen på returresan går man till fel gate i Lissabon. Man ska till MUC med Lufthansa, med går till TAPs gate då de också har en avgång till samma dest vid samma tid. Resultaten är en missad flight och en mkt dyr hemresa.

Finns det någon försäkring som täcker detta? För att ta ett scenario som är lite aktuellt. Om man har en awardresa och har betalat med Amex Elite. På sista benen på returresan går man till fel gate i Lissabon. Man ska till MUC med Lufthansa, med går till TAPs gate då de också har en avgång till samma dest vid samma tid. Resultaten är en missad flight och en mkt dyr hemresa.
Lätt hänt, jag gjorde samma sak på CPH när jag skulle till Munchen.. SAS och Lufthansa hade avgång samma tid och jag tänkte mig inte för..
Jag lyckades dock springa genom hela kastrup och kom med min flight.

Kul tråd. Hur har jag missat denna alla år. Har några missar men de erkänner jag inte på ett publikt forum, kanske över en öl..... :eek::eek::eek::eek:
Vi har vel alle misset fly, men forsoeger at give andre eller andet skylden. En klog professor fortalte mig: Anders, der findes kun 2 slags mænd. Jeg spurgte videre: Jo (sagde han), der er dem der tisser i haandvasken.....Ja, der findes der vel..og så findes der dem som ikke vil indrømme at de gør det...

Lätt hänt, jag gjorde samma sak på CPH när jag skulle till Munchen.. SAS och Lufthansa hade avgång samma tid och jag tänkte mig inte för..
Jag lyckades dock springa genom hela kastrup och kom med min flight.

Faktiskt inte jag personligen, utan mitt sällskap. Jag hade på känn att det skulle kunna gå snett. Personligen har jag nog bara missat en avång, men med ett helt dygn.

Har inte sett denna tråden tidigare men kan bidra med två ”roliga” historier! Den första var när jag var i Vilnius för några år sedan och skulle flyga till Lviv via Istanbul, efter en blöt kväll på stan med några vänner så satte jag klockan och gick och lade mig, det enda problemet var att jag kollade på avgångstiden från Istanbul, inte Vilnius.. När jag vaknade var det ca 1 timme till gaten stängde och jag fick smått panik, hoppade in i en taxi och bad honom köra så fort han kunde, kosta vad det kosta vill. Efter 3 igenomkörda rödljus och en alldeles för dyr taxiresa kom vi fram till flygplatsen och jag hann med planet med minsta möjliga marginal. Fick lugna nerverna med en morgon-Efes på planet.

Den andra hände när jag var i Vietnam förra året, fastnade i en storm i Hoi An och var inregnad i nästan en vecka. När vi äntligen skulle ta oss därifrån och kom till flygplatsen i Da Nang så visade det sig att jag bokat ett flyg som avgick dagen efter... Då det inte fanns några ekonomibiljetter kvar till vår avgång fick det bli en uppgradering till Business, sen satt vi på nästa plan till Ho Chi Minh City. Slutet gott, allting gott!

Anders, der findes kun 2 slags mænd.

Oj oj - nu blev det jobbigt. Först ska man vara säker på att man förstår danska, sen ska man förstå sensmoralen/poängen. Jag tror jag lyckas med det ena (danskan), men det är svårare med sensmoralen/poängen. "Det finns bara två sorters män - den ena sorten pissar i handfatet och den andra vill inte erkänna att de gör det". :rolleyes:

Det närmaste jag kommer är när vi på svenska skriver "jag frågar åt en ´vän´" d.v.s. inte vill erkänna att det i själva verket är oss själva det handlar om.

• Gilla
Reactions: pep
Toppen