Har missat massor av flyg, men inga long-haul. Missat några kärror med SAS till Oslo/Köpenhamn ett par ggr, mest pga dålig (ingen) planering så sent ute på Arlanda. Bara att boka om till nästa flight.
En gång i Finland var dock rätt kul. Hade varit och jobbat lite på kontoret där, jag och en kollega är ute i god tid, vi tyckte vi förtjänade en öl. Sagt och gjort två bira. Vi satt 15 meter från gaten. Riktigt god öl var det och skitsnack blev det, vi hade gott om tid så vi tog en öl til. Märkte att jag blev lite gladare än vanligt efter bara två stark. Jag tittade på klockan, 1.5 timme kvar.
Problem 1: Min klocka hade inte ställt om sig till Finsk tid
Problem 2: Den goda starkölen var 7.2%
När väl ljuset gick upp för oss så sprang vi till gaten, för att se att den var stängd. Bussen till planet står fortfarande på plattan och vi argumenterade härligt att ni kan för fan inte stänga gaten nu. Det var inget fullt plan så dom hade ingen lust att åka tillbaka och hämta oss. Då krävde vi att få bli ombokade med nästa flight, fast vi inte hade flexbiljetter. Efter 20 minuters tjafsande gick dom med på det. Så det blev sista finnair 21.30 nånting hem. Vilket var lite roligt för vi hade andra kollegor som också skulle hem, men inte kunde lämna kontoret vid samma tid som vi gjorde. Dom undrade lite försiktigt varför vi var kvar på flygplatsen märkbart berusade...
En annan gång var jag i Köpenhamn och kollegorna skulle ta en AW, jag visse att jag egentligen inte hinner men en gratis öl kan man ju inte säga nej till. Så väl ute på Kastrup blev det att ta fram mobilen och boka en ny biljett. Då var jag jäkligt stressad och glömde bort att jag skulle checka in min väska.. Jag hade varit på jobb och i väskan hade jag skruvmejslar och en morakniv.. Blev en rolig pratstund i security. Tillbaka för att checka in mina vassa föremål, incheckningen var snäll och gav mig en låda att lägga dom i. Har aldrig sett en sån liten låda komma ut på bagagebandet som denna. 10x15cm med en fet SECURITY tejp runt hela lådan. Såg ut som något farligt föremål
Har en liten hotellmiss också..
Jag var på SAS första flight till USA efter vår fina Isländska vulkan stängt ned hela Europas luftrum. Det i sig själv var lite kusligt - att komma till ett tomt Arlanda.
Jag skulle på konferens i San Francisco och hälsa på en polare i NY på vägen tillbaka. Kvällen innan kunde man dock läsa på SAS hemsida att här går inga jävla flygplan till nått jävla land i hela världen, kom inte till Arlanda! - Jag kunde dock inte riktigt sova den natten så jag tassade upp vid tretiden och kollade igen. Då helt plötsligt hade två flighter lämnat USA, en till ARN och en till OSL. Så kom till Arlanda, vi bjuder på glass... Det kan bli så att ni får åka buss till OSL om vi inte kan flyga till ARN.. Va fan.
Så jag beställde taxi och upp i ottan. Tur jag inte packade upp väskan

På Arlanda var det rätt kusligt och spöklikt, gick inte att få tag i en macka på hela Arlanda. När jag väl satt och drack kaffe och väntade började hjärnan larma lite. Va nu då. Just fan jag har ju bokat av alla mina hotell då jag inte skulle resa. Jag har inget boende i varken San Francisco eller NY.
Så upp med datorn och börja boka, tog en bra stund att fixa WiFi (10 år sen) men gick bra. Väl framme i San Fransisco och skulle checka in fick jag en bekymrad blick.. Jag hade bokat rätt dagar, men FEL vecka. Hotellet var fult. Inget man vill höra efter en lång flight. Så det blev en promenad på 200 meter till Hilton som gladeligen meddelade att man hade rum, för 3000 Kr natten (Tror jag det var) så jag bodde där första natten, för att sen gå tillbaka till
Hotel Nikko och checka in för en vecka.