Senaste nytt

Missat ange mellannamn vid bonusresa

Javisst, när ni fyller i APIS, advance passenger information vid incheckning skriver ni alla namn, själv har jag 3 förnamn och det andra namnet är mitt tilltals namn och bara det som står på biljetten rest så i 35 år utan problem, senast till USA för 2 veckor sedan och åker idag igen till USA

Stort tack!!

Har insett att det blivit en miss med min frus namn i en skyteam award. Hon har 4 förnamn varav det sista är tilltalsnamnet, agenten sa att inte alla namn får plats. Sa då åt honom att endast ta med de 3 första namnen trots att tilltalsnamn då inte är med. Upptäckt nu att del av sista namnet är med, som är Maria.

Det står alltså Namn Namn Namn Ma Efternamn.

Antar att detta kan innebära problem? Vi reser till Mexico/USA.

Har insett att det blivit en miss med min frus namn i en skyteam award. Hon har 4 förnamn varav det sista är tilltalsnamnet, agenten sa att inte alla namn får plats. Sa då åt honom att endast ta med de 3 första namnen trots att tilltalsnamn då inte är med. Upptäckt nu att del av sista namnet är med, som är Maria.

Det står alltså Namn Namn Namn Ma Efternamn.

Antar att detta kan innebära problem? Vi reser till Mexico/USA.
Bara lägg in alla namn i APIS så är det inga problem. Har själv 3 namn men reser med enbart tilltalsnamn i bokningen .Det är 3e av mina namn

Toppen