Senaste nytt

Missat ange mellannamn vid bonusresa

Jag har tre förnamn (tänk Erik Sven Petter Svensson) varav mitt mellersta (Sven) är mitt tilltalsnamn. Brukar försöka inkludera alla tre vid bokningar till länder längre bort, men det har vi flertal tillfällen hänt att bara det mittersta förnamnet kommit med i bokningen.

Vad jag minns har det faktiskt aldrig inneburit några problem, någon enstaka gång ger det några minuter fördröjning för de behöver ringa och fråga en kollega. Hunnit med ett par flygplatser i USA och där har det aldrig varit ett problem. Vad jag minns har jag aldrig råkat boka så i Asien.

Då har jag haft större problem med åäö i namnet, det ger tyvärr ett par minuters fördröjning här och där men sällan mycket mer strul än så.
 

Westerberg

Medlem
Jag heter Namn 1 Namn2 Namn3 där
Jag har tre förnamn (tänk Erik Sven Petter Svensson) varav mitt mellersta (Sven) är mitt tilltalsnamn. Brukar försöka inkludera alla tre vid bokningar till länder längre bort, men det har vi flertal tillfällen hänt att bara det mittersta förnamnet kommit med i bokningen.

Vad jag minns har det faktiskt aldrig inneburit några problem, någon enstaka gång ger det några minuter fördröjning för de behöver ringa och fråga en kollega. Hunnit med ett par flygplatser i USA och där har det aldrig varit ett problem. Vad jag minns har jag aldrig råkat boka så i Asien.

Då har jag haft större problem med åäö i namnet, det ger tyvärr ett par minuters fördröjning här och där men sällan mycket mer strul än så.

Har samma sak som du med tilltalsnamnet i mitten av tre förnamn, har inte heller upplevt problem iUSA eller för den delen Asien
 

Sticktown

Medlem
Upptäckte precis att jag som första namn på min biljett angivit det namn som står på tredje plats i mitt pass. Alltså i passet står det Anders Bertil Johan Svensson, och på biljetten står det Johan Svensson.

Reser på eurobonus award i business med Asiana hem från Seoul imorgon.

Hur orolig behöver jag vara att detta blir problem i passkontrollen eller på annat sätt?
 
Last edited:

henke12

Medlem
Upptäckte precis att jag som första namn på min biljett angivit det namn som står på tredje plats i mitt pass. Alltså inpasset står det Anders Bertil Johan Svensson, och på biljetten står det Johan Svensson.

Reser på eurobonus award i business med Asiana hem från Seoul imorgon.

Hur orolig behöver jag vara att detta blir problem i passkontrollen eller på annat sätt?
Inte alls!

Kommer inte vara några problem
 
Toppen