Nej. Ordinarie köer förväntas resenären själv förhålla sig till. Det måste finnas ”adekvat kausalitet” till skadan som det heter och i det här fallet verkar bedömningen vara att just IT-avbrottet vara just detta. Ordinarie köer är inom det som kan förväntas.Man undrar ju om de även skulle ersätta om det bara var ordinarie köer.
Det är det rimliga men hur ska en ovan resenär veta vad som är normalt men inte rimligt? Köerna varierar ju typiskt mellan 30 sounder och 1h15min under hösten iaf på mina resor. Som ovan resenär tycker jag inte det vore orimligt att räkna med tex 30 minuter - vilket gör att man riskerar att missa även om man dubblar det.Nej. Ordinarie köer förväntas resenären själv förhålla sig till. Det måste finnas ”adekvat kausalitet” till skadan som det heter och i det här fallet verkar bedömningen vara att just IT-avbrottet vara just detta. Ordinarie köer är inom det som kan förväntas.
Det är sant, men en ovan resenär utgår ju inte heller från skadeståndsrättens ram när han eller hon (har lite svårt fortfarande för hen) bestämmer sig för att åka till flygplatsen?Det är det rimliga men hur ska en ovan resenär veta vad som är normalt men inte rimligt?
Nej det får man hoppas.Det är sant, men en ovan resenär utgår ju inte heller från skadeståndsrättens ram när han eller hon (har lite svårt fortfarande för hen) bestämmer sig för att åka till flygplatsen?
Extremt OT, men du kan använda "den" i den aktuella meningen istället...när han eller hon (har lite svårt fortfarande för hen)
Uppskattas. Naturligtvis helt korrekt.Extremt OT, men du kan använda "den" i den aktuella meningen istället...