Senaste nytt

Mina Lifetime Tier Points

FF#1

Medlem
Jag tycker att det är bra att det är tydliga och transparenta regler för det här. Då är det lättare att veta vad man strävar efter.
Det är nått för tex sas att titta på.

FF#1 med 0 life time TP.... :)
 

Senator

Moderator
Jag tycker att det är bra att det är tydliga och transparenta regler för det här. Då är det lättare att veta vad man strävar efter.
Det är nått för tex sas att titta på.

FF#1 med 0 life time TP.... :)

Det är inte bara SAS, men även Lufthansa.

Till min vetskap har nästa alla amerikanska bolag livstidsnivåer baserat på distans: "Million Mile Flyer, "Two Million Mile Flyer" etc. Även Flying Blue har life time Platinum "bara" på 10 år i följd med Platinum; en mycket bra förmån.

Utmaningen är väl att det kalkylerna är svåra att veta hur detta ser ut om 10 år. Ett exempel på detta är HON nivån på Miles & More som byggdes för 2 000 medlemmar men blev 4x så mycket. Så jag har en känsla av att detta kommer ändras över tid. Skulle inte förvåna mig om 35 000 TP nu, är 60 000 om 10 år.
 

Magino

Medlem
Jag tycker ändå det är lite förvånande att alla TP räknas och inte bara de som man tjänar hos BA. Så nu skulle man som sagt kunna bli Guld utan att ha satt sin fot på BA
 

Senator

Moderator
Jag tror att Magino menar Lifetime Gold.

ja, det blir jo faktiskt teoretiskt möjligt om det inte ställs krav till att man har varit guld eller silver något år, och man räknar bara den ackumulerade total. Frågan är när kommer man stänga detta när ett antal galningar har kört en rad AA TP runs runt omkring i Nordamerika och Karibien :)
 
Toppen