Är jag för kräsen?
provade Air Canada för första gången flighten GRU-YYZ fram och tillbaks med AC.
Vägen dit, kvällsflight, på och av med säkerhetsbältesskylten ca var 10minut pga turbulens. Vid VARJE gång de satte på lampan repeterade de i högtalarna på Engleska, Franska och Portugisiska att bälten ska på pga turbulens. Kan man inte bara sätta på lampan?
Samma flight, pga nämnd turbulens, middag kunde serveras "bitvis" gång för gång... slutade med att 4,5 timmar in på flighten (som är ca 10 tim) var middagen inte klar ännu.
Immigrationlappar delas då ut mitt i flighten (nu är det ca 3 am Sao Paulo tid), varpå de flesta sover.
Till råga på det en FA som talar i extremt hög röst utan hänsyn till sovande passagerare.
Ett IFE system med "klassiker"...
Anyway, inget att skriva hem om. Är det jag som åkt på en dålig flight eller är det så här vanligtvis?
(Satt f.ö. i Y med familjen denna gång, men ovanstående gäller samtliga klasser)
My 2 cents...
provade Air Canada för första gången flighten GRU-YYZ fram och tillbaks med AC.
Vägen dit, kvällsflight, på och av med säkerhetsbältesskylten ca var 10minut pga turbulens. Vid VARJE gång de satte på lampan repeterade de i högtalarna på Engleska, Franska och Portugisiska att bälten ska på pga turbulens. Kan man inte bara sätta på lampan?
Samma flight, pga nämnd turbulens, middag kunde serveras "bitvis" gång för gång... slutade med att 4,5 timmar in på flighten (som är ca 10 tim) var middagen inte klar ännu.
Immigrationlappar delas då ut mitt i flighten (nu är det ca 3 am Sao Paulo tid), varpå de flesta sover.
Till råga på det en FA som talar i extremt hög röst utan hänsyn till sovande passagerare.
Ett IFE system med "klassiker"...
Anyway, inget att skriva hem om. Är det jag som åkt på en dålig flight eller är det så här vanligtvis?
(Satt f.ö. i Y med familjen denna gång, men ovanstående gäller samtliga klasser)
My 2 cents...