Senaste nytt

Mina erbjudande SJ prio

Äntligen!

Har fått ett erbjudande om 3x poängen! Giltigt till 30/11.
Japp, såg den igår eller idag, på premium-nivå. Kan även konstatera att kampanjkoderna funkar om man kör företagsfaktura när man bokar på SJ's hemsida.

Lite OT, men kanske inte. På väg mellan Sthlm och Skövde, sitter i lugn där det är max 15 pers. Strax innan jag klev på kollade jag beläggningen, fanns typ 10 lediga plaster i lugn, pris +1000 kr, medan vanlig andraklass i gick på dryga 300 kr. Fundering, är årskortsinnehavare som bokar upp plasterna och sedan inte dyker upp, eller kör SJ något fulspelSedan i våras tycker jag att proserna i lugn har dragit iväg rejält.

Intressant spaning.
i söndags kväll, bokning för måndag morgon, x2000 Malmö -göteborg var 2kl stökig och 2kl lugn exakt lika dyra. Ingen aning hur fullt det var, men här i alla fall inget tecken på om de börjat prissätta lugn mer aggressivt.

Fulbokningar från årskortare är vanliga på pendlingsavstånd från Stockholm, så ev kan det vara det. Verkar iaf ologiskt att det skulle prissätta mer aggressivt när de fortfarande verkar ha svårt att sälja lugn.
Men de kör ju dynamiska priser så det krävs inte mycket för att priset ska dra iväg.
(Prova att boka upp ett antal platser på sträckan Norrköping-Linköping och se vad som händer med priset Sthlm -malmö)

Har inte testat 3X-erbjudandet. Men dom hade ju nyligen en dubbelpoängkampanj om man bokade inom ett två-dagarsfönster. Bokade en T&R till Sthlm via Biz-avtalet och reste i måndags. Dubbla poängen rasslade in en stund efter avgång. När jag tittar på tidigare resor ser jag att även dubbla sommarpoäng och SMART-kampanjen (bokade i maj) funkade om man bokade via BIZ-avtalet. Enligt den här logiken borde 3X funka, men osvuret är bäst.

Toppen