Senaste nytt

Mina erbjudande SJ prio

Jag skrev till SJ via chatten och dom la till poängen manuellt då och poängen skulle vara synliga inom 24h.

Poängen dök direkt upp för mig.
Undrar om det är en och samma person som gör detta, vore bra om man hade något namn så att man kan hoppa in och ut tills rätt person dyker upp.
Hoppas på dubbel-dip för er! ;)

Vad ett företag klarar och inte klarar under julhelgerna beror på vad man tycker är viktigt.

En misslyckad kampanj är helt klart inte viktigt för SJ. Det är säkert inte ens eskalerat över gruppchefsnivå.
Exakt så.

Det hade antagligen varit lite mer eld i baken om den varit del av en stor reklamkampanj på tv eller på stan under julhelgen tex.

Världens längsta minuter.

Skärmavbild 2025-01-13 kl. 10.02.47.png

2 veckor nu - "kampanjen är felanmäld och poängen ska komma så småningom". Kundtjänst "hoppas på denna veckan"...

Hade två resor igår på 2025 kampanjen, poängen för resorna i inne, men inte bonusen. Det är ju trevligt att dom har kampanjer och att det har varit tre på kort tid. Det verkar ju som att "Smart att ta tåget" 1000 p för max 2? resor och trippel-kampanjen har krockat. Jag har fått 2*1000, men hade en T&R på trippel-kampanjen och bara en resan verkar registrerats. Som nänts tidigare verkar "Smart att ta tåget" krocka med 2025. Verkar som att systemen inte är riggade för detta.

Fick detta svar från G.

Hej G här! Våra tekniker har löst detta problem nu och håller just nu på att göra insättningar för dessa poäng. Så jag ber dig avvakta lite så ska poängen inkomma

Chattade nu med R och fick poängen insatta manuellt av denne efter att ha uppgett personnummer.

En R gav mig också poängen precis, får hoppas de kör ngt script framöver så det kommer dubbelt
Vid min senaste kontakt sa agenten utrryckligen "vi får inte lov att sätta in poäng manuellt för det ska lösas för samtliga". Vid min förr-förra-kontakt sa agenten att det reda var manuellt krediterat, och när jag skickade skärmdump på att det inte alls kommit in på kontot gjorde hen en "undersökning" och kom fram till att poängkrediteringen stoppats av en attestant (och förklarade i detalj att poäng-krediteringar görs i ett annat system och sedan skickas det för godkännande.

Antingen hitte-på eller så har vissa agenter behörighet för lite större belopp än andra.

Fick detta svar från G.

Hej G här! Våra tekniker har löst detta problem nu och håller just nu på att göra insättningar för dessa poäng. Så jag ber dig avvakta lite så ska poängen inkomma

inga poäng hos mig iaf. Om "tekniker" gör det borde det betyda att det läggs in i batch och alla får "samtidigt" och frågan är varför det ska ta tid om de är klara med sitt script. Men "tekniker" är kanske en second-line med folk som matar in för hand.

Toppen