Senaste nytt

Mina erbjudande SJ prio

Angående 2x och 3x kampanjerna som flera haft i sina erbjudanden, tex

I texten står "gäller för ett köp av resor med SJs tåg" och jag tolkar det som att en retur-resa som köptes med kampanjen borde ge 3x poängen både på tur och retur.
Är det någon som köpt och fått sina poäng och fick ni för hela köpet eller ej?
Det gäller för hela bokningen, alltså har du bokat tur och retur så får du trippla/dubbla poäng för hela priset du betalade när du gjorde den bokningen

Har någon sett om det funkar och bara räcker med att registrera?
Jag reggade mitt telefonnummer o det fungerade utmärkt
Skärmbild 2024-12-12 140343.jpg

Har någon sett om det funkar och bara räcker med att registrera?
Det räcker att registrera. Det sår i villkoren att man ska boka en ny resa efter registreringen, men poängen ges även på befintliga bokningar. Även om bokningarna är gjorda med annan kampanjkod. Dvs de två första resorna efter registreringen ger 1000p var

Jag gissar att man inte får poängen förrän man har gjort returresan. Hade min tur idag och returen blir nästa torsdag.
Nej, man får "Trippla poäng" efter varje utförd resa. Hamnar i poängflödet strax efter att vanliga poäng för resan trillat in .

Ska ju inkomma efter avgång, men jag hade problem med att få poängen då jag hade bytt avgång så jag behövde tjafsa med kundservice för att kunna få de trippla poängen
Även ombokningar som SJs kundtjänst gör pga av förseningar/inställda tåg gör att 3x kampanjen inte fungerar. Jag fick också tjasfa om det och det satt lite hårt inne. De skulle leta upp villkor och ha sig innan det löste sig.

Ett tips (som är ett litet litet litet plåster på såret för försämringen av poängvärdet på bonusresor *) är att kampanjkoder som ger rabatt på resor också fungerar på poängbokningar. Det kanske inte var avsikten, men eftersom bonusresor nu alltid följer priset i kronor (priset i kr x 16 = bonusresa) i nya bokningssystemet så kan man söka med kampanjkod, få rabattpriset och sedan byta över till "betala med poäng" och boka poäng-resa med rabatten applicerad.

*) med den här 20% rabatten går en stockholmsresa på någonstans mellan 18000 och 30000 poäng enkel väg. Sommaren 2022 kostade en 1kl till stockholm mellan 6-7 000 ......

Last edited:
Ett tips (som är ett litet litet litet plåster på såret för försämringen av poängvärdet på bonusresor *) är att kampanjkoder som ger rabatt på resor också fungerar på poängbokningar. Det kanske inte var avsikten, men eftersom bonusresor nu alltid följer priset i kronor (priset i kr x 16 = bonusresa) i nya bokningssystemet så kan man söka med kampanjkod, få rabattpriset och sedan byta över till "betala med poäng" och boka poäng-resa med rabatten applicerad.

*) med den här 20% rabatten går en stockholmsresa på någonstans mellan 18000 och 30000 poäng enkel väg. Sommaren 2022 kostade en 1kl till stockholm mellan 6-7 000 ......
Jag har aldrig sett en enkelresa för 18 000-30 000 poäng? Vilken sträcka gäller det?

Toppen