Senaste nytt

MilesRun British Airways; Göteborg-Chicago via London och New York

Peter65

Medlem
Väskproblemet är löst
Nu äntligen väskorna kommit. Efter diverse samtal med AA visade sig att de kom med samma flightnummer men 24 timmar efter oss. Eftersom vi ska byta boende idag försökte vi få väskorna levererade till hotellet, men det ville de inte gå med på för de kunde inte ha väskorna stående på flygplatsen under natten. 02.30 kom budet och levererade.
Med alla kvitton från gårdagens inköp inkl en ny väska får vi ta tag i skadeanmälan när vi kommer hem, känns inte som om det kommer att bli några problem.
 

Peter65

Medlem
Tack alla för "gilla" och kommentarer, ska kommentera lite tillbaka :p

Trevligt reportage. BA001 står högt på listan att testa!
BA001 ligger helt klart på önskelistan över flyg att göra.
Det gjorde för mig oxå, flygnörd så in i bänken, har inte lyckats få til det förrän nu.

Mkt intressant rapport! Jag visste inte att Concordes gamla flightnr är återanvänt. Shannon är så retro - sista utposten mot Amerika, skulle gärna vilja landa där för "airportspotting" :)
Finns det några andra liknande linjer med enbart bizz?
Läste vi nåt tillfälle att BA ville återuppliva Concorde flightnummer och tog väl deras prime-rutt.
Läste också nånstans att det ska koma en ny bizz-flight med nåt nytt bolag, direkt utan mellanlandning med E170 eller vad det var. Tror inte de kommer att få ihop det ekonomiskt.

Btw, gick det inte att routa JFK-BOS-ORD? Då hade ni ju fått ett gäng TP till...
Tanken fanns, men då hade det krävs en natt till, prioriterade i det läget stt ha mer tid med kompisar, sen kostade det lite till. Vi missade ju rean men en vecka, men tror det blev runt 400 spänn dyrare utan Boston.

Sjukt skön kabinbild!
Visst är det :cool: :cool:

Måste ändå vara en kul resa... Blev riktigt sugen att testa, även om det känns lite bökigt att ta sig till LCY.
Lite halvbökigt att byta flygplats i London, men med en natt när City Airport var det helt ok, dessutom värt den natten
 

Bwan

Medlem
Mkt intressant rapport! Jag visste inte att Concordes gamla flightnr är återanvänt. Shannon är så retro - sista utposten mot Amerika, skulle gärna vilja landa där för "airportspotting" :)
Finns det några andra liknande linjer med enbart bizz?

SQ 21/22 SIN-EWR-SIN är en A345 med all biz :)
 

agehall

Medlem
Har de inte lagt om rutten för SQ21/22? Den ska väl gå via NRT nu? Eller har inte ändringen genomförts än?
 

Bwan

Medlem
Jo precis, den finns fortfarande kvar just nu iaf. Men är på väg bort, när vet jag inte. Sen tror jag det var SIN-LAX som skulle fortsätta gå, fast via NRT. Rätta mig någon om jag har fel.
 

agehall

Medlem
Så kan det vara - jag har rätt dålig koll eftersom jag bara åkt över stilla havet en gång i mitt liv. Inte direkt de rutter jag håller stenkoll på. ;)
 

Peter65

Medlem
Chigaco -New York, La Guardia
BA6629 aka AA374 MD80
12.25 - 15.25 originalflight, försenat till 14.15, gate to gate blev 14.35 - 17.35
3E+3F

Efter några mycket trevliga i Chicago med omnejd är vi på väg hem. Taxi från hotellet tog knappt 30 min, inte mycket trafik en söndag förmiddag. Skapligt pris, billigare att åka taxi för 2 pers istället för en shuttel. Snabb incheckning och endast 2 pers i kön till security.
För att börja med nå't roligt är att vi fick preflight drink, champange dock i platsglas, vilket iofs är ok innan start, nu efter det 2ra glaset champange sitter vi fortfarande på marken. Ca 1 timma sena, detta beror på ett läckage av bränsle på vänster vinge, just nu pågår en undersökning om vi kan starta eller ej. Intressant att se om vi fixar anslutningen till BA112.
Tror svaret kommer här; 13.35 fick planet "körförbud" bara att gå av planet och vänta i gaten till AA har funnit ett nytt plan med samma konfiguration. Efter ångra minuter var det bara att byta gate och vänta på boarding. Endast gate-agent jobbade och meddelade att inga byten till andra fighter är möjliga, gamla boardingkort gäller.
Vi påtalade att vi ska byta från La Guardia till JFK och ska med ovannämnda flighten till London. Svaret vi fick var att vi skulle kontakta gate-agenten när vi kommer fram för att få information hur vi kommer vidare i flygningarna.
Blev mer skumpa och varma nötter innan en sen kall lunch, på menyn står currykycklings wrap och laxsallad.
Återigen så är AA mat väldigt bra för att vara flygmat, både laxen och wrapen över medel, merlot lite kallt men uppvägdes av en varm "chocolate-chip-cookie" *namnam*
Först av planet och direkt till gate-angenten. Han visste inte mycket om vår försening, men sa att nu räder inte, mycket trafik och vi skulle hinna med planet.
Våra väskor var först ut och från gate till taxi tag det 15 min. Sen taxi som tog 20-25 min och rätt in i terminalen. Vi fick eskort till incheckningsdisken, men var enligt den personen var vi 5 min sena med bagage. Alltså kom vi inte med BA112.....
Mer kommer på nästa flight.
 

agehall

Medlem
Attans. Trist när sådant händer.

Hur funkar EU261/2004 i dessa fall? Dvs när AA strulat till det inrikes och man har en genomgående biljett till EU, kan man rikta ett anspråk mot BA, som jag förmodar har sålt biljetten?
 

Peter65

Medlem
BA har sålt biljetten, allt är med AA fighterna är codeshare, dvs alla flighter har BA nummer. På AAs boardingpass står nåt i stil med "Sold as BA"
Kan inte mycket om EU261/2004 så jag tar tacksamt emot tips hur vi kan göra.
Har iofs en bra försäkring som kan ge lite pengar tillbaka.
 
Toppen