Senaste nytt

Miles & more istället för Eurobonus?

palmen

Moderator
Risken är stor, men inte ofrånkomlig. Vi vet inte vad för slags övergångsregler som kan gälla när SAS byter allians. Det är säkerligen en del i stora och komplexa flerpartsförhandlingar där t.ex. Lufthansa säkerligen kan vilja få annat från SAS, som gör att de kan vara villiga att bidra till en "mjuk och behaglig övergång" för Eurobonus-medlemmar. Så helt omöjligt är det nog inte att man får fortsatt intjäning under någon grace period.
Att man under flera år framöver ska kunna kvalificera till EBG genom att flyga LH/SQ ser jag som mer eller mindre helt uteslutet. Att det kanske går i år är möjligt, men extremt osannolikt att det även skulle gå 2025.
 

Jannes

Medlem
SAS kanske även kan tänkas ta smällen för tidigt bokade *A som ändå sker efter utträdet, och betala poängen ur egen ficka. För det är i SAS förmån att hålla EB medlemmar nöjda.
Men som sagt, en hypotetisk grace period vore kort och strikt.
 
Att man under flera år framöver ska kunna kvalificera till EBG genom att flyga LH/SQ ser jag som mer eller mindre helt uteslutet. Att det kanske går i år är möjligt, men extremt osannolikt att det även skulle gå 2025.
Jag håller med, flera år är nog extremt osannolikt. Blir det något så är det nog antingen året ut eller resor bokade innan övergången eller något liknande.

Fast jag tror @Jannes satte fingret på den mest sannolika lösningen till den här helt hypotetiska grace perioden i inlägget ovanför. SAS tar smällen själv för redan bokade flyg.
 

mha321

Medlem
SAS kanske även kan tänkas ta smällen för tidigt bokade *A som ändå sker efter utträdet, och betala poängen ur egen ficka. För det är i SAS förmån att hålla EB medlemmar nöjda.
Men som sagt, en hypotetisk grace period vore kort och strikt.
Ja, jag tror att om man tar något, så är det just resor som bokades innan övergångsdatumet, eller än mer innnan övergångsdatumet annonserades. Det skapar ju i sig en "cap" på runt ett år, man bokar ju inte längre ut än så.
 
Toppen