Senaste nytt

Mileage Run Air France & KLM 2012

Agö

Medlem
Mileage Run Air France & KLM 2012

Det blev kött på Het Paleis. Kan också rapportera att jag avslutar helgen och det sjunde segmentet i KLM C på väg hem till CPH. 79 EUR kan tyckas mycket men behöver lugnet för att kunna slappna av! Återkommer med rapport!
 

Eli

Medlem
Så då har man landat på GOT. Sammanfattningsvis en mycket trevlig helg med AF/KLM. Sista flygningen var den bästa och också den enda i C. Lite fler bilder kommer upp senare.
 

Agö

Medlem
Så då har man landat på GOT. Sammanfattningsvis en mycket trevlig helg med AF/KLM. Sista flygningen var den bästa och också den enda i C. Lite fler bilder kommer upp senare.

Jag kan bara hålla med. Mycket värdig avslutning. AFoch KLM gör det riktigt bra rakt igenom. Nu ska vi smälta detta och återkomma med lite tankar (och bilder).
 

Igorius

Medlem
Jag kan bara hålla med. Mycket värdig avslutning. AFoch KLM gör det riktigt bra rakt igenom. Nu ska vi smälta detta och återkomma med lite tankar (och bilder).

Håller med, dock med undantag för lördagens försening med AF till Bukarest.

Även jag hade möjlighet att uppgradera sista segmentet (AMS-ARN) till C. För detta ville KLM dock ha EUR 119, och det tyckte jag inte riktigt att det var värt för lite extra poäng (jag hade redan ätit på AMS och hade inte direkt kunnat njuta av mat och service). Nöjde mig alltså med coach, men det var inget fel på den upplevelsen (trots fullsatt plan); en lugn och fin avslutning på en riktigt kul helg.
 

Agö

Medlem
Några tankar så här några dagar efter när man börjar kvickna till:

1. Air France och KLM höll var i tid med ett undantag (AF1888 CDG-OTP som anlände 50 minuter sent, klagomål inlämnat). Detta underlättade väsentligen vår resa även om vi sett till att ha ordentliga marginaler på de flesta flighter.

2. Transfer på CDG och AMS var förhållandevis smidigt. AMS framstår som något bättre. Det är inte kul att anlända till CDG 2F och tvingas ta sig ut landside för att sedan återigen gå igenom säkerhetskontroll m.m. på samma terminal. Lite bökigt på CDG inför AF1888 men det tog nog inte mer än 20 minuter för oss att komma igenom säkerhetskontrollen på 2E.

3. OTP i morgonrusning är fruktansvärt. Jag stod säkert 30 minuter i säkerhetskontrollen - helt i onödan (ovana resenärer, kass struktur).

4. Servicenivån hos AF och KLM i ekonomiklass är bra och särskilt AF:s flygvärdinnor stod ut med humor och intresse. Fri servering av alkohol (tre beställningar OK på CDG-OTP). Ganska obehaglig smörgås på samma flight. I övrigt typ en påse med snacks.

5. Osannolik hög beläggning, varenda flight vi tog under helgen var full eller näst intill full.

6. KLM i Business intra-EU var riktigt trevligt. Samma mat serverades på AMS-CPH som AMS-GOT. Om det var värt uppgraderingskostnaden är en annan femma, till det hör ju att vi även fick fritt mittensäte på annars full flight. Och gardinen användes givetvis.

Mileage Run AF-KLM 2012 050.jpg

Mileage Run AF-KLM 2012 051.jpg

Mileage Run AF-KLM 2012 052.jpg

7. Prisnivån som sagt rimlig. Jag betalade 4689 DKK + 79 EUR för uppgraderingen för dessa sju flighter. Det finns säkert billigare sätt att nå status men det fanns ett element av tidspress här.

8. Smidigt med incheckningsautomaterna som gjorde att vi kunde skriva ut boardingkort/ändra plats till varje ny flight på AMS och CDG.

9. Usel intjäning av poäng: 1498 p för min del.

Vi planerar att göra en liknande tur nästa år. Då går vi för Flying Blue Gold.
 

nilsson

Medlem
Jag tror att AF PE longhaul är bästa sättet för att tjäna poäng. Annars brukar IST vara en bra destination i Europa. En slumpmässig sökning ger 9260 (+status bonus) för 7816 SEK med AF PE ARN-CDG-IST ToR.
 

Igorius

Medlem
Med facit i hand borde vi nog döpt tråden till Segment Run Air France & KLM 2012 istället. 1498 miles för 5600 kr (i mitt fall) imponerar inte direkt (de sju segmenten var dock välbehövliga). :p
 
Yes! För några veckor sedan betalade vi oss in på AF:s lounge på CDG 2E. Vi maxade en halvtimme med ett antal glas champagne, frukost, tidningar, m.m. Tror att vi fick valuta för pengarna eller vad säger du Igorius?
Fick lite tid över på 2E sist och tänkte följa erat spår. Tyvärr är inte NF min favorit, Shweppes Indian tonic smakar mycket bättre. Däremot var det mycket högre kvalitet på bubbeln i luften, tror det var Henriot men kan ha fel.
 
Toppen