Senaste nytt

Michelinrestauranger som inte kostar en förmögenhet

Läst mycket från din blogg Agö.
Inte hittat så mycket New York tips dock.
Jag letar framförallt prisvärda alternativ som även kan vara ur Bib Gourmand eller som du bara tycker är riktigt bra :)

Det beror väl på hur man ser det och hur stor vikt man lägger vid "vanliga" människors erfarenheter. Och ja, GM är ju också kritiserad. T.ex. tycker många som är verksamma i branschen att World's 50 Best är en bättre lista då det är personer i branschen som faktiskt röstar.

Det är väl lite som BC.se. Redaktionen lever på att resa och testa. Medlemmarna gör det inte.

Har inte testat The Capital, så kanske bokar in den på nästa London besök om någon vecka.
Hur var miljön? Lämplig dresscode?

Smart casual räcker gott och väl

Har inte testat The Capital, så kanske bokar in den på nästa London besök om någon vecka.
Hur var miljön? Lämplig dresscode?
Har du några andra tips på bra luncher i London förutom Indiskt/Asiatiskt
Helst runt 30£ utan vin :)
Tack åter igen för Chicago tipsen Homer!

Om man äter på Chez Bruce, Michelin starred restaurant in Wandsworth Common, London | Modern British cuisine
får man en rabattkupong som gäller på special offers | Glasshouse (båda 1*)
men kupongen är daterad så är man inte i London ofta kan det vara svårt att utnyttja den.
(den jag fick gällde en månad med början 2 veckor efter besöket)

Glasshouse1.jpg

Ja det var en bra idé absolut, men nästa besök är inte bokat förän i slutet av September tyvärr!
Riktigt bra tips dock :)

Jag har ätit flera mycket goda och prisvärda luncher på Brasserie de Bruxelles, ligger nära Manneken Pis. Tror luncherna låg på runt 200 pix.
Restauranten har en stjärna i GM och vi åt där 2 gånger innan vi insåg att den hade stjärnan:D.
Fullt med turistfällor i området så se upp!

Smaklig spis/Jaws :)

Jag har ätit flera mycket goda och prisvärda luncher på Brasserie de Bruxelles, ligger nära Manneken Pis. Tror luncherna låg på runt 200 pix.
Restauranten har en stjärna i GM och vi åt där 2 gånger innan vi insåg att den hade stjärnan:D.
Fullt med turistfällor i området så se upp!

Smaklig spis/Jaws :)
Detta ställe har väl inte en stjärna?

Mitt fel i så fall, kanske en gammal merit...:oops:
Jag har upplevt detta ställe som bra och värt ett besök.

Har jag nämnt Danji i den här tråden? Kan inte rekommenderas nog iofs så jag gör det igen. Enstjärnig korean en bit nedanför Central Park. Sjukt billigt, sanslöst gott. Aldrig ätit så god tofu som där. Och då klarar jag inte av tofu i Sverige. Bäst är att ta in en massa smårätter och dela så att man får smaka så mycket som möjligt. Gör mitt andra besök om ett par veckor och längtar som en liten gnu.

Danji

Har jag nämnt Danji i den här tråden? Kan inte rekommenderas nog iofs så jag gör det igen. Enstjärnig korean en bit nedanför Central Park. Sjukt billigt, sanslöst gott. Aldrig ätit så god tofu som där. Och då klarar jag inte av tofu i Sverige. Bäst är att ta in en massa smårätter och dela så att man får smaka så mycket som möjligt. Gör mitt andra besök om ett par veckor och längtar som en liten gnu.

Danji
Danji har ingen stjärna 2015.

Toppen