Senaste nytt

Mest prisvärda business class till Bangkok?

Bästa flygbolag som är billigast till Bangkok?

• Lufthansa

Votes: 0 0,0%
  • SAS

Votes: 7 22,6%
  • Swiss

Votes: 10 32,3%
  • Air China

Votes: 1 3,2%
  • Turkish Airlines

Votes: 5 16,1%
  • Aerosvit

Votes: 3 9,7%
  • Något annat....

Votes: 5 16,1%

• Total voters
    31
Air China brukar har bra priser till BKK, från ca 5000kr. Bra flygbolag, brukar åka med dem när jag åker till Kina. Nackdelen i ditt fall är att det kan bli en rätt så lång transfertid i PEK.

Under vintertidtabell brukar Air China lägga till en extraflyg mellan Beijing och Bagkok. Detta hjälper vid utresan, men inte vid hemresan.
CA959
PEK 13:45 - BKK 18:05

Flygskatter för resa mellan Stockholm och Bangkok

THAI(TG): 2,516 SEK [direktflyg]

Iran Air(IR): 998 SEK
Air China(CA): 2,252 SEK
SWISS(LX), 2,544 SEK
Qatar Airways(QR): 2,692 SEK
Aeroflot(SU), 2,740 SEK
Turkish Airlines(TK): 2,876 SEK
Aerosvit(VV): 2,910 SEK
British Airways(BA): 3,477 SEK
Qantas(QF): 3,529 SEK
Austrian Airlines(OS): 3,538 SEK
SAS(SK): 3,552 SEK
KLM(KL): 3,552 SEK
Lufthansa(LH): 3,591 SEK
Air France(AF): 3,797 SEK

Om du flyger ut 30 nov och hem 25 dec med Turkish Airlines, kostar det ca 4,660 SEK inkl. skatter.
Bokningsklass är G.

Det är Airbus 330 båda riktningar mellan Istanbul och Bangkok, så kommer det att finnas AVOD även i ekonomiklass.

Last edited:
Jag flög med Aerosvit till BKK (hem via Beijing med CA) förra året. Har inget negativt att säga om bolaget (å andra sidan inget positivt heller, förutom priset :))

Du får en transport, mat, ingen sprit eller leenden, men du kommer fram hel. Underhållningen ombord får du stå för själv. Det som var lite surt var att vid ankomst Kiev så tog det en bra stund att passera transit området. Det var trångt och mycket folk. CA på hemresan var bra förutom det långa uppehållet, men det löste jag genom att åka in till Beijing.

Använder Aerosvit till Beijing i aug. Priset var oslagbart, hem med direktflyget (CA)

Benutrymmet hos Swiss A340 är helt OK, och framför allt får du en kvalitetsprodukt; säkert och pålitligt. Om bara priset gäller finns det vanligen lägre hos en del andra bolag, men då jämför du äpplen och päron.

Jag har också dribblat omkring för att hitta en optimalt bra/billig biljett för familjen till BKK kring årsskiftet, i ekonomiklass. Aerosvit har jag valt bort pga produkten och Air China mest pga lång layover i PEK. Jag har hittat ganska bra priser med olika kombinationer av LH, LX och OS direkt på Lufthansas webb - om man kryssar i att man önskar sökresultat för hela Lufthansa Group. Avresa 31DEC eller 1JAN gav okej priser, med retur under helgen två veckor senare. TK är som sagt också ett alternativ, medan TG varit ohemult dyra i samtliga mina sökningar.

Behöver eventuellt en biljett mellan HKG och HKT. Av en händelse såg jag att Emirates flyger med A380 till Bangkok från Hong Kong. Helt klart lockande och värt en omväg. Problemet är bara att det landar väldigt sent och man skulle i så fall behöva spendera en natt på flygplatsen i BKK.

Någon som har erfarenhet av hotell på Suvarnabhumi eller som har spenderat tiden där på annat sätt?

Det finns gott om billiga hotell som är relativt nära Bangkok Suvarnabhumi flygplats och erbjuder gratis transfer.
Novotel Suvarnabhumi är alldeles för dyr i min mening.

Toppen